Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 928 ggr
grandma
4

Östkattens Utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var det dags för mig och Cupcake att vara med på utställning igen. Denna gång blev hon BIS och jag är så stolt och glad att få visa upp denna underbara chokladpadda från S* Mad About. Det var också kul att träffa andra trevliga burmaägare och några brukar ju vara här inne på forumet ibland, bl.a Linda med sin Perry.

En välordnad tillställning får jag lov att säga  med burplacering vilket var toppen. Inte stött på det någon annanstans när jag varit runt och bara varit publik.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Coffeas
1

Stort grattis till BIS!! ❤️❤️❤️

linda88
5

Grattis igen och kul att träffas :) 

För mig o Perry blir de dock inga mer utställningar dels för att jag tycker de är så tråkigt men till största del för att han tydligt visade att han inte trivdes i miljön o jag kände inte igen min goa kille så vi skiter i de där championatet jag tänkte han skulle få. Jag vet att han är världens bästa ändå ;)

Sarah-S
2

Grattis igen!! 🏆

Det är så roligt att du visar henne på utställning. Det verkar som om både hon och du tyckte det var riktigt kul. En liten stjärna är vad hon är ❤️

#2 Klokt tänkt Linda, alla katter trivs inte på utställning och det är ingen mening att utsätta varken katt eller domare/assistenter för det då.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

grandma
0

Ja Linda, jag tycker också det är ett klokt val du gör. Jag har ju min Onyx här hemma som jag är nästan 100% säker på att hon inte skulle trivas med så många katter och oljud runt sig. Jag var ju sugen på att ställa ut henne ett tag mest för att det vore kul med en bedömning men  jag känner min katt nu och vill inte göra det mot henne. Jag tror hon skulle ta till flykten. 😉

Det var i alla fall roligt att få ett ansikte på dig och Perry. Han är jättefin tycker jag. 

Sarah, tack för ditt stöd. Vi hade nog ganska kul både jag och min coola katt i alla fall så länge vi fick uppmärksamhet. 

Får dock lust att ta med en tältsäng nästa gång. Denna väntan är ju dödens tråkig. 😛😃

// Nalle Puh// 

Sarah-S
1

Fyller på med fler resultat.

Lördag 22/3

S*Mad About Amazing Crunchy Caramel fick Ex1 av domaren med omdömet "Mkt lovande" (syster till Cupcake ovan)

FI*Bumpulina Yster fick sitt sista CAC och tog titeln Champion, blev BIV bland de lila burmorna på plats men föll i nominering mot en fin devon

S*Mad About Exclusive Edition fick sitt 2a CAC och blev nominerad till panel. Bland de vuxna hanarna vann en mycket stilig Cornish rex

Stjärnviks Divine Athena föll domaren i smaken och blev nominerad och vann Best In Show Ungdjur ✨

Söndag 23/3

S*Mad About Amazing Crunchy Caramel fick Ex1 och blev även nominerad i hårt motstånd men räckte inte hela vägen

FI*Bumpulina Yster tog sitt första CACIB, tog återigen BIV och blev nominerad, i panel vann en fantastisk dansk Russian Blue

S*Mad About Exclusive Edition tog sitt sista CAC och blev champion, förlorade nomineringen till en vacker bengalkille

Stjärnviks Divine Athena charmade domaren som försökte stoppa ner henne i handväskan för transport till Danmark, nominering och även denna dag Best In Show

Sarah-S
1

#4 Vi får hoppas att många klubbar provar tidig hemgång under kommande år

Risken är väl att din katt är nominerad så du behöver stanna till slutet iaf 👍 En skön stol och en bra bok rekommenderas

grandma
0

Grattis igen till dig och dina härliga katter. Athena är en speciell liten tjej, hon är förtrollande söt och charmig.

// Nalle Puh// 

Aramiz13
1

Grattis igen från mig med! Det var roligt att träffa er, Sarah, Gretel och Linda. Det var ju premiär för mig och Aramiz i utställningssammanhang så det var spännande men håller med er andra om att väntan är jobbig. Särskilt om man inte går vidare med sin katt. I och med att det var första gången var det dock roligt att se hur det gick till från början till slut. /Mona

Sarah-S
1

Detsamma #8

Ni vet väl att i princip alla klubbar uppskattar hjälp? Då går dagen mycket snabbare😎

grandma
0

Tänkte också på det där med att hjälpa till. 🤔

// Nalle Puh// 

Pelle Svanslös
2

Hahahahaha, kan vi inte träffas och klappa varandra på ryggen och tala om hur duktiga vi är…..

"I'm only responsible for what I say, not for what you misunderstand "

Sarah-S
3

#11 Det gör vi på de flesta utställningar, vi håller alla på vår ras och gläder oss åt varandras framgångar. Varje gång en burma är i panel så är det positivt för vår ras

Pelle Svanslös
3

Det är ju inte den uppfattningen jag fått, efter många år i kattvärlden så är det mycket smutskastning mellan uppfödare bakom ryggen på varandra, därför har jag slutat med detta. Uppfödning alltså… Smutskastning har jag överhuvudtaget inte sysslat med. Jag håller med om att det är kul när en burma kommer upp i panel, synd att inte alla kan glädjas åt det oavsett vem det är.

"I'm only responsible for what I say, not for what you misunderstand "