Personangrepp
Tänkte bara skriva några rader om hårda ord, personangrepp och annan osämja. Jag har läst en hel del på detta forum och det förekommer inlägg där man inte visar sitt snällaste jag. Det är naturligtvis inte så roligt MEN jag har varit och är medlem i flera olika forum på olika sajter och det förekommer överallt! Det är inget konstigt! Man kan tycka att det inte ska vara så svårt att uppföra sig och hålla sig till sakfrågan men man tycker olika och känslor blir inblandade och då kan man säga ogenomtänkta saker. Jag väljer att inte lägga så stor vikt vid detta för det gör inte saken bättre. Väljer att istället se entusiastiska medlemmar som har en stark vilja och vill det bästa för Burman. Med detta tycker jag naturligtvis inte att det är ok att kalla varandra för skällsord, men om man ska jiddra om hur man behandlar varandra också så tar det ju aldrig slut. Man kommer inte undan dessa "eldiga själar" oavsett regler. Tycker man att det blir för mycket påhopp, lämna diskussionen🙂Tanken med dessa forum är ju att vi ska kunna dela med oss av erfarenheter och upplevelser så låt oss inte reta upp oss allt för mycket över dessa hårda ord och påhopp, För de kommer alltid att finnas, vi kan väl istället fokusera på det positiva och trevliga? Hoppas ni förstår mitt resonemang! Trevlig Måndag på er!
Visst är det så att en del ämnen spårar ur lite grann. Vilket är väldigt tråkigt! Även om man inte har samma åsikter om olika saker så är det av vikt att man respekterar varandras åsikter och förstår att vi är olika. Det är nog så att vi aldrig kommer förstå allas åsikter å sätt att tänka men det betyder ju inte att man behöver bråka om det utan istället bara respektera att vi "jobbar" på olika sätt.
Strasstass, håller verkligen med dig och roligt att någon ny tar upp det. Det viktiga tycker jag, är att vi vill våra burmor väl. Sen kanske vi vill det på olika sätt och det är där det skär sig ibland. Men som sagts tidigare, på ett diskussionsforum diskuterar man. 😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Instämmer med övriga uttalanden ovan. Låt oss hoppas att det går mer lugnt till i framtiden.