Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 1314 ggr
strasstass
2

Medlemmar

Hej!

Jag är ny i Burma forumet och ska snart bli ägare av mina första burmor 🙂Blir dock oerhört förvånad över hur få medlemmar denna grupp har och undrar lite hur det kommer sig? Är det så pass få som äger Burma, är den väldigt ovanlig? Eller är intresset för intressegrupper bara väldigt svalt? Är det någon som har reflekterat över detta eller någon som har ett fyndigt svar? 😛 Hur som helst ser jag fram emot att bli burmaägare och är det någon som vill delge något av vad jag kan vänta mig så är det fritt fram för det! Ha en fin dag!

grandma
1

Hej och välkommen från mig. Jag tror att det är mest fokus på FB nuförtiden. Sidan behöver såklart nytt folk och jag antar att du vet att burman är en ganska liten ras. Be om råd här så får du svar, även om de inte är många.  😉

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Amplexus
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är också ny här, och har även jag tyckt det är lite synd att det inte verkar vara så mycket aktivitet här. Men det är ju en ganska liten ras. Jag är uppväxt med burmor i familjen och är sedan en dryg månad matte till lille Nisse. En otroligt gosig och härlig liten burma-gosse :)

Coffeas
2

Härligt me några nya själar här inne! Vi försöker hålla forumet igång men det verkar tyvärr rätt svårt.. Hoppas att ni kommer trivas och tveka inte att ställa hur många frågor som helst!

strasstass
1

Låter bra att kunna ställa frågor man har! Jag kollade runt av nyfikenhet på andra kategorier som jag kan tycka är ovanliga som tex, snäckor, sphynx och lite andra, för att se hur många medlemmar de olika forumen har, och faktum är jag faktiskt inte hittade ett enda med färre medlemmar! Jag blev förvånad, men det viktiga är ju kvallittè :)

#1 Tack för det första :) Du säger att fokus ligger på fb, vilken sida är det då du tänker på? Har inte hittat någon Burmagrupp när! :O

Hoppas hur som helst att det kan bli lärorikt att vara medlem här!

Coffeas
2

Burmaägare på Facebook är ett exempel sen finns det en del som är internationella oxå

Sarah-S
3

Välkommen hit till forumet

Här är aktiviteten låg ibland men så fort det kommer upp ett ämne är vi många som engagerar oss och svarar så gott vi kan

Jag tittar själv in dagligen här för att se om det hänt något nytt

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

grandma
2

#4 Coffeas tog svaret. 😃  

#2 Vilken sötnos din Nisse är. Hoppas ni får många härliga år tillsammans. Om du är uppväxt med burmor så behöver jag väl knappast säga hur vanebildande de är. 😍

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Amplexus
5

#7 Helt klart beroendeframkallande :) Vi kollade på många olika raser och funderade på vad som skulle pass bäst i vår familj, med barn och hundar. Kände att Burma är rätt ras och redan från dag 1 så visste vi att det var helt rätt beslut. Han är nu förutom bästa kompis till barnen även älskad "lillebror" till vår stora goa hund. Blir garanterat Burma många år framöver. :)

ilgaliljenberg
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkomna Strasstass och Amplexus !

Önskar Ilga Liljenberg med Tintomara's Burmauppfödning i Skåne.

Jag började föda upp Burmor 1980.

flashpoints
2

Hej

Jag har haft burma i många år men visste inte om detta forum. Jag hittade det först för några månader sedan.

Coffeas
0

Varmt välkommen hit!

Trymheims
1

Välkommen! Det finns mycket att säga om burman, men en sak som du garanterat kan vänta dig är att du inom en mycket snar framtid kommer att inse att "burmaägare" är man aldrig… Det korrekta uttrycket torde vara "ägd av burma" ;)

- Never argue with an idiot; he will drag you down to his level and beat you with experience -

strasstass
2

Tackar för välkomnandet! 🙂Får hem mina Burmor den 8 augusti och jag längtar ihjäl mig! Har varit kattvakt till min mammas burmor och dom är så mysiga! Ja, #6 jag märker att aktiviteten är väldigt låg här! Undrar vad det beror på, för även om det är få medlemmar så är det ju ändå många som läser inläggen! Jag vet att på ett annat forum här på iFokus, var medlemmarna rädda för att fråga eller skriva något, för att det varit för hårda ord! Dom var rädda att bli påhoppade! 😮Jag hoppas att det inte är orsaken i det här fallet! Jag ser fram emot att "bli ägd" av mina gullisar!