Hane eller hona?
Är lite nyfiken på om ni helst har honor eller hanar som sällskapskatter? Och varför? 🙂
Som sällskap helt klart hanar! Tycker dom är lite mer tillgivna och mysiga än honorna.
Jag har ju två gosproppar till honor hemma som tvångsgosar med mig men när jag sett hur många hanar är så är slår de nog mina tjejer.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Generellt sett är hanar mer gosiga än tjejer. Fast visst finns det undantag. Har själv haft och har ett par sådana. Det kan nog bero på olika släkter också.
Jag vet inte att jag upplever kastrathanar som mer gosiga än kastrathonor… däremot at de har en större personlighet på nåt vis. Eller… kanske snarare att honor bibehåller en viss värdighet efter kastrering och inte nedlåter sig till att spela pajas och gå bananas på samma sätt som hanarna :D
- Never argue with an idiot; he will drag you down to his level and beat you with experience -
Haha det kan ju faktiskt va precis så Trymheims!
Hahaha! 😂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Har alltid tyckt hanar varit mer gosiga och mysiga än honor. Valde därför att köpa hane när det var dags för katt efter många år med bara hund. Med hundar är jag precis tvärtom, skulle aldrig köpa hane.