Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 2217 ggr
burmamys
2015-01-10 16:56
1

Burmaspecial i Örebro

Nerikes kattklubb har utställning 8 februari i Örebro, enligt Burmaklubben blir det burmaspecial. Någon som ska dit?

grandma
2015-01-11 10:50
0

Jag vet bara att det var ca 19 katter anmälda för några dagar sen,. Det blir alltså ingen Breed BIS men det var väl väntat. Fel årstid tror jag för de som åker långt.  Tänkte anmäla men eftersom jag bara har ett cert att ta innan jag blir stoppad så har jag valt en annan utställning. Hoppas på ett nytt försök med en Breed BIS Burma.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-01-11 12:38
0

Aj då, men du har säkert rätt om årstiden, kanske särskilt med tanke på att burmakatter inte är anpassade för vinter och kyla. Hoppas att de flesta av de som anmält sig kommer iallafall, så jag får se några burmor. Är lite nyfiken på det här med utställning, men vill ju lära mig mer innan jag bestämmer mig. Vore toppen om någon här på forumet ska dit och kan tänka sig att offra en en stund på mig medan vi är där? =)

Sarah-S
2015-01-11 12:45
0

Burmaspecial kommer det att bli även om man inte får 50 anmälda burmor till Breed BIS.
På specialen är det sidoklasser som katterna bedöms i utöver den vanliga bedömning

Följande sidoklasser kommer man att kunna anmäla sin burma till:
Bästa ögon 
Bästa öron 
Bästa päls 
Bästa kropp

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
2015-01-11 12:57
0

Va bra, då känns det roligare att gå dit! =)

grandma
2015-01-12 22:19
0

Innan jag började ställa ut så gick jag på utställning och frågade ut några burmaägare om hur det går till m.m. Sarah Sandell drabbades av mig en gång vill jag minnas. 😃 De flesta blir glada och berättar gärna.

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-01-13 17:00
0

Låter bra! Tack för uppmuntran 😊

ThereseS
2015-01-18 11:53
1

Jag kommer att finnas på plats med tre vuxna Burmor. Välkommen att prata och fråga om ni har lust.

burmamys
2015-01-18 15:19
0

Tack så mycket ThereseS! Uppskattar verkligen erbjudandet 😃 Jag heter Iris och kommer nog ensam. Om du kan visa en bild på dina katter här så blir det lättare för mig att känna igen er på plats.

Aramiz13
2015-01-19 12:29
1

Jag kommer troligtvis dit men utan katt denna gång! Tänkte vara besökare, har delar av familjen i Örebro. Dessvärre ska vi bort på lördagskvällen så jag tänker inte ställa Simon denna gång. Men det vore roligt att träffa dig och se din Simon då. Vi kan väl höras när det närmar sig!

burmamys
2015-01-19 19:19
1

Åh va nice! 😃 Vore jättekul att ses och prata lite om våra Simons. Roligt att även din Simon har en lila tjejkompis, och sitter fint i soffan! Har hört att det nu är 27 burmor anmälda så det här blir säkert en spännande utställning även utan medhavd egen katt. Ja tycker absolut vi hörs när det närmar sig.

Sarah-S
2015-01-24 08:53
1

Det är mycket möjligt att jag dyker upp någon gång under dagen och tittar på burmorna

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
2015-01-24 21:02
0

Härligt! Ser fram emot detta =D Minns att du hade en lila kattflicka och en vuxen brun kastrerad hane som jag blev väldigt intresserad av när jag sökte efter katt, men fick till svar att de var redan tagna då. Nu är jag ju enormt nöjd med min Simon och min Saga, jag ville bara berätta att jag lika väl hade kunnat köpa katter från dig =)

burmamys
2015-01-24 21:11
0

Eller nej hanen var nog inte kastrerad, mer så att jag hade tänkt det vore bättre att kastrera och slippa revirmarkeringar m.m., tror han heter Mad About Exclusive Edition. Flickan heter iallafall Mad About Elsa the Exceptional. Tyckte de var väldigt fina!

burmamys
2015-02-08 10:04
2

Sådär, då bär det av mot Örebro. Hoppas på att träffa många trevliga katter och deras tvåfotingar! Är som sagt lite nyfiken på det där med utställning, får se om jag blir mer eller mindre intresserad efter att ha sett en IRL… =)

Simon spontantränade medan han hjälpte matte med morgonkaffet… =P

grandma
2015-02-08 11:58
0

Hoppas din dag blev trevlig.

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-02-08 18:27
2

Tack så mycket! Det var intressant och lärorikt, lyckades inte träffa alla jag hoppats på, men såg många katter och pratade med flera olika, även de som hade andra katter. Positivt överraskad av att det var relativt lugnt och alla var väldigt vänliga. Kan nog tänka mig att testa detta, iallafall om det blir utställning på hemmaplan =)

grandma
2015-02-08 22:01
0

Var är hemmaplan?

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-02-09 07:23
0

Hemmaplan är Västerås. Vill gärna slippa hotellövernattning eftersom de aldrig gjort detta förut. Men först behöver matte få bättre koll på detaljerna i förberedelser och så undrar jag om inte Saga kommer smita från assistenten och om inte Simon kommer klura upp burdörren…!?