Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 990 ggr
burmamys
6

"hjälpsamma" burmor

Simon letar fram Sagas lilla boll, som försvunnit ner i korgen med filten <3

Den som läser om rasen burma kommer att hitta formuleringar om att dessa katter är särskilt sociala, och gärna "hjälper" sina människor med deras dagliga sysslor. Det kan vara särskilt bra för den som funderar på att skaffa en burma och kanske hittar den här sidan, att vi som redan lever med en eller flera burmor kan visa några bilder och texter som förklarar mer konkret vad som menas med det….  Här hemma är det oftast Simon som hjälper till med vardagssysslorna: 

Simon kontrollerar så att julpyntet sitter lagom högt! =)

Simon håller koll på kaffebryggaren och meddelar matte så snart kaffet är klart! =)

Simon & Saga kontrollerar att allt ser bra ut under diskmaskinen! =P

Simon hjälper matte att skriva ut dokument. Han tar tag i dokumenten med tänderna så de kommer ut ordentligt! =)

burmamys
6

Saga tvättar sina tassar…?

Saga fiskar fisk i mattes akvarium! =O

Saga är snabbast i världen på att fånga leksaker! =D

Saga säger att nu blev ju det här lite orättvist, så jag har lovat berätta vad Saga hjälper till med här hemma (vet inte om hon kanske missuppfattat det här?). Nåväl, detta brukar Saga fixa med hemma:  

Saga busar med filten! =D

grandma
0

Hahahaha  Några bilder säger mer än tusen ord 😂

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
1

Hihi tack! Ett gott skratt förlänger livet, så de kanske rent av kan anses vara en sorts livförsäkring på fyra tassar? =P

grandma
0

Ja det kan man nog säga. Många skratt blir det. Jag tänker på Simon när han kontrollerar julpyntet, att burmor har liksom någon slags elasticitet i sig. De kan bli vääääldigt långa.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
0

Ja jag var ju helt säker på att jag hängt upp julpyntet tillräckligt högt…! =P