Bra klätterträd till balkongen?
Simon och Saga önskar sig ett klätterträd till balkongen!!!😃
Det vore roligt att få klättra! Gärna högt!

Ja och kunna tjattra på fåglarna! Tänk att få sitta nära nätet som vetter mot körsbärsträdet…

Bekvämare sittplatser vore inte heller fel!

Matte skrev du att jag vill kunna jaga fåglarna?

Absolut, Saga, allt är noterat! Hmm tänkte att det kanske finns någon här som kan ge lite tips?
Det ska helst vara i trä eller annat robust material som kan stå på balkongen året om (dvs utomhus men delvis under tak). Gärna högt, i alla fall mer än 150 cm, men tillräckligt bekvämt att klättra i så yttepytte Saga och något bekväme Simon tar sig ända upp… (no offense)

Alla förslag mottages tacksamt! 🌺
När jag hade balkong hjälpte pappa mig att såga ner ett lagon stort träd i skogen som vi monterade på en skiva och ställde på balkongen. Jättefint och poppis! Och billigt. Men förutsätter ju att man har tillgång till natur där det är ok att hämta material. :)
"På natten är alla katter svarta"
Wow det låter jättehärligt! 😃 Har tyvärr inte koll på om det finns någon skog nära där man får ta träd, och inte heller någon såg, bil m.m. Behöver tyvärr hitta något som går att beställa på nätet…
Kan tillägga att jag har ju sökt lite, men klösträden är ju i plysch nästan allihop. Många ser dessutom extremt instabila ut. Behöver tips på BRA stabila höga bekväma klösträd i trä! Snälla snälla…? 🙂
Coffeas beställde ju detta som hon satte fast på väggen på sin balkong.
http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/dolomit-vagghangt-klostrad.html
Jag har den mellanstora som jag hänger satt upp inomhus. Superbra klösträd tycker jag.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Jättesnyggt! Tack för tipset!!!

Har kollat runt ännu mer nu. Fastnade till slut för ett som är 170 cm högt som finns på zooplus, det levereras till dörren och verkar stabilt och bra. Lite tråkig färg bara, så jag tänker måla det med inspiration från dem på supercat. Saga längtar sååå efter bättre utsikt! Mattes axel får duga tills det nya klätterträdet är på plats… 😃
Ja, det blev alltså ett rejält klösträd från Zooplus, som du kan hitta här:
Det är 170 cm högt, stadigt och rejält med 11 cm sisalstammar och tillverkat av limmad plywood som känns hård och stabil. Stort plus tycker jag är de tvättbara kuddarna som fäster mot kardborrebanden på liggplatserna, även om den nedersta kudden på bottenplan verkar lite onödig. Huset är också rymligt med stor öppning så katterna lägger sig gärna där. Och Simon har för första gången tyckt det varit värt att klösa! 👍
Det lite mindre plyschklösträdet på 135 cm som jag har inomhus har två kojor, men katterna använder det bara som utsiktsplats, de vägrar klösa på stammarna och går bara in i kojorna om det ligger någon godbit där, troligen för att öppningarna är lite för små.
Ytan på natural heaven IV är dock obehandlad, så jag kommer att måla den med Woodtex 3-lager oljefärg, som ska skydda mot väder och vind (bl a vattenavvisande).
Både Simon och Saga älskar verkligen det här klösträdet! De har klättrat runt både igår och idag, Simon lägger sig där så fort han får chansen, och Saga är inte sen att störa honom och kräva bästa utsikten! 😃

Jättefint klösträd. De måste verkligen vara nöjda med mattes val.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Ja de är absolut supernöjda, och jag också! Tack 🌺
Lägger in en bild sen när jag målat det också! Kanske finns det någon annan här som funderat på klösträd till balkongen.