Vad har matte släpat hem??!
"Matte kom hem med ett stort paket, och så höll hon på med det där i minst en timme, och när hon var klar såg det ut såhär!"

"Väldigt konstigt. Nu är vi lite oroliga, vad har du tänkt ha i den där? Du har redan ett stort akvarium med fiskar, som jag har försökt fånga ända sedan vi kom."

"Tycker du ska ta bort locket, så vi får fiska, det vore roligt! Saga skulle bli jättebra på att fiska, och hon delar nog med sig!"

"Simon jag tror inte det. Hon har nog tänkt ha den för sig själv, precis som alla fiskarna i den stora. Hon matar ju fiskarna! När vi borde få äta dem istället…"

"Dessutom så skymmer den sikten lite vid min matplats, förut hade jag fri sikt och nu står den i vägen lite. Varför har du inte frågat oss?! Vi bor ju också här!"

Hmmm tråkigt att ni är oroliga, men visst brukar det vara lite mysigt att titta på fiskarna också? Saga du brukar ju titta på fiskarna i akvariet ganska ofta?

"Jooo men nu vet jag inte…" "Schh lyssna nu ifall hon säger nåt bra…"
Dessutom har jag förberett en överraskning åt er i den stora kartongen på balkongen! Den ska vi pyssla med imorgon, då tror jag ni blir lite gladare!

"Okej…?! Den kartongen är ju jättestor…!" "Ja, den vill jag också se!"
😂❤️ Ni är för härliga alla tre. ❤️
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hihi tack! ❤️
Den stora kartongen på balkongen:

Den blir nog rolig att leka med om jag känner en burman rätt. Fast, alla katter gillar nog kartonger.
// Nalle Puh//
"Nu har matte öppnat kartongen! Det fanns en massa konstiga saker i den som matte håller på med…"

"Naturligtvis kontrollerar jag att arbetet (och så är det ju ganska skönt i solen)."

"Wow, det blev ett riktigt stort klösträd!" "Åååh…!"

"Härifrån har jag riktigt bra utsikt Simon!" "Jaa jag ser också hur långt som helst nu och alla dofter i vinden nu kan jag känna allt som finns…!"

"Haha kom hit din dumma fågel så jag kan äta upp dig!"

"Äntligen något rejält som jag kan klösa och klättra på!"

"Nu kan matte pyssla med sitt nanoakvarium om hon vill, för jag har bästa utsikten!"

"Simon grannens tjocka katt ser ju jätteläskig ut! Du jagar väl bort honom åt mig?" "Va var då? Klart han får på käften om han kommer hit!!"

"Faktiskt riktigt bra jobbat av dig det här!"

😍❤️
// Nalle Puh//
Ja riktigt roligt att se dem så glada! ❤️
Så nöjda de ser ut att vara 🙂
Ja det var absolut värt de 1299:- som klösträdet kostade! De klättrar upp så fort de får chansen, och kivas om bästa platsen! Rekommenderas varmt =)
Idag hade matte tänkt måla klösträdet, men på morgonen var det riktigt kallt och fullt med snö, och Sagas fågelskådarpall var alldeles översnöad:

Typiskt, tur att de varnade på vädernyheterna så matte hann dra in klösträdet lite, lägga alla kuddarna i kojan och dra på presenning igår.
Lite senare tittade solen fram, men det är ju fortfarande kallt. Simon hjälpte till att lyfta lite på presenningen så han kunde kika lite på utsikten i alla fall!

Måleriet får vi ta tag i nästa gång det är sol och varmt. Nästa helg, kanske? 🙂
Så fint det blir. Kul för katterna!😃
https://jazzans.wordpress.com/

Ja jag är så glad att jag hittade ett i trä, och utan plysch! Finns någon här som anser att klösträdet i vardagsrummet inte är något klösträd, det duger bara som utsiktsplats. Och han lääängtar, trots att det blåser kallt och Saga klokt nog håller sig undan blåsten, så hann jag knappt öppna balkongdörren innan Simon kom som ett skott och klöste och klättrade! 😍
#11 Måste skratta åt bilden hihi. Så roligt att klösmöbeln är uppskattad.👍
https://jazzans.wordpress.com/