Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 893 ggr
burmamys
9

Godmorgonrutin =)

Morgonrutinen här hemma är att Saga lägger sig tätt intill under täcket och spinner och kurrar på högsta volym samtidigt som hon buffar på matte tills matte vaknar. ❤️ Än så länge har hon aldrig varit sen utan kommer oftast typ en kvart innan min väckarklocka drar igång. Däremot har det hänt att hon börjat kurra och buffa en hel timme innan… 🤪 Så snart jag stiger upp rusar båda före till badrummet. Där tar Simon över och håller mig sällskap när jag borstar tänderna m.m. Han håller ofta långa monologer och allra helst dialoger som låter typ "mrrp" "meoeow" "mja"… Hehe kanske nån erfaren som har bättre koll på exakt vad han säger men mysigt är det! Gissar att det går till på liknande sätt hos flera av er? 😃

Mysig väckning med Saga <3

"men alltså du fattar väl…?"

"…och sen hoppade jag jättehögt för att…"

burmamys
5

Sen var det ju det där med att äta frukost och hinna förbereda saker… Ibland går det bra men vissa dagar blir det så här 😂

burmamys
5

Är så kär i mina pälsklingar när de sitter tillsammans i fönstret på morgonen! ❤️

Undrar vad de fick syn på - vad tror ni?

burmamys
4

Jag glömde ju berätta om morgonrutinen på lediga/lata dagar. Vardagarnas morgonrutin är fortfarande oförändrad, och det känns verkligen mysigt att bli väckt så fint varje morgon! ❤️ Nackdelen är väl att vi stiger upp halv sju alla dagar, även på helger och andra lediga dagar… 😴

Om matte sedan inte planerat något särskilt på morgonen brukar det bli en mysstund i soffan efter frukost i 1-2 timmar. Tycker det är lite roligt att det brukar vara samma rutin här med, trots att det bara är 1-2 dagar i veckan som brukar börja så. Mysstund i soffan inleds alltid med att de tvättar varandra!

Öronhygien är mycket viktigt enligt Saga, och efter en stunds ömsesidigt tvättande sitter Saga och sörplar i Simons öron (båda öronen) i minst fem minuter!! 😂

Sedan tvättar hon sina tassar, även om hon inte använt dem så är de också en viktig del av Sagas morgontoalett! 

Slutligen somnar de en stund, nästan alltid mer eller mindre omslingrade på typiskt burmavis. Så skönt att sitta i soffan en stund såhär på morgonen en ledig dag och mysa med två varma katter. Oftast blir jag också tvättad, om min hand råkar komma i vägen haha! 

Och när katterna sover, då passar matte på att greja med datorn! 😉