Fastighetsskötarna =P
Någon kanske minns att Simon och Saga hjälper matte med praktiska sysslor? Som t ex att kolla att det ser fint ut under skåpen? T ex under diskmaskinen?

För några dagar sedan lyckades mina händiga självutnämnda fastighetsskötare bända upp ALLA plankorna under köksskåpen, hela vägen från diskmaskinen till kortsidan mot matbordet 😮 Tänkte inte på att fota då, fick ju damma av katter med dammråttor i pälsen och morrhåren och dammsuga golvet under 😡 Sedan stängde jag till ordentligt så de inte skulle kunna komma in fler gånger. Trodde jag.
Igår var det alldeles tyst en stund, och när jag gick ut i köket hittade jag Saga, som tydligt visade var Simon var…

Saga väntar på Simon =)
Simon kröp ut efter någon minut, och sedan var det Sagas tur!

Simon backade ut…

Saga inspekterar nogrannt!
Kanske Saga arbetar noggrannare än Simon? Upptäcker fler detaljer i dammråttorna? Hon tog god tid på sig iallafall!

"Nä jag är inte klar än!"

"Ska bara putsa lite här…"

"Nu ser det bra ut. Varför kollar du så slarvigt, Simon?"
Någon mer här som har självutnämnda fastighetsskötare med rätt att inspektera under köksskåpen?😂
När man börjat inspektera kan man lika gärna fortsätta… Lilla förrådet måste förstås kollas också!

"Här måste vi kolla!" "Jaa!"

"Ser du nåt?" "Njae det var nog inget…"

"Måste klättra upp så jag ser bättre!"

"Snöret sitter fast!" "Mhm jag kollar här så länge"

"Hmm kläderna hänger som de ska…"
Vilken tur matte har att Simon och Saga håller ordning hemma!? 😂
Aha det där var en riktigt bra idé! Och jag som trodde det skulle räcka med att bara trycka tillbaka socklarna… Älskar detta interaktiva särdrag! Vi gör verkligen saker tillsammans =D
Har de en gång lärt sig att välta socklarna så.. Vi hade bara en plastklämma bakom som hakade fast på benen till skåpen och det var ju inte ens en utmaning för mina
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Precis samma här, och jag tyckte att den sitter ju ganska hårt så den kan de väl inte få loss? Jodå. 😂
Burmor kan!
I'm only responsible for what I say, not for what you understand