Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 848 ggr
burmamys
6

Tvätthjälp?

Hmm det verkar som om Simon har fler skills än väntat… Han är ju rent allmänt väldigt intresserad av att hjälpa till, och senaste tiden gäller det även när matte ska tvätta sina kläder!? Är själv inte så överförtjust i att tvätta, så lite assistans i detta vore toppen!😃 

Det är framförallt tvättmaskinen som är spännande, så det där med att sortera tvätt får jag nog fortsätta fixa själv. Men går jag till badrummet med en hög tvätt i handen så är hjälpen snabbt på plats! Ser ni att han tittar på tvättmaskinen?👍

Först kontrollerar Simon att trumman ser ren och fin ut!🙂

Kläderna får jag än så länge lägga in själv, men  sen sticker han in huvudet igen och kollar att det ligger bra och är lagom mycket och, ja, jag vet inte…? Men Simon vet säkert!😉

Jag brukade börja med att ställa in program men då hoppade Simon med framtassarna på tvättmedelsfacket, så nu vet jag att jag måste hälla i pulver och sköljmedel först! Snart kanske han drar ut facket själv?😂

Övervakar alltid när jag häller i, ett kort "mjau" när det är lagom. Tycker han prickar in mängden ganska bra! Undrar var han lärt sig det?🤔

Och så får matte klartecken att sätta igång maskinen! Än så länge har han inte lärt sig ställa in programmen men det kanske kommer, vem vet…? Bara jag häller i pulver först…

Slutsignalen när maskinen tvättat klart piper, och då skyndar Simon att följa med matte till badrummet! Det mesta får jag dra ut själv, men ibland låter jag ett plagg ligga kvar och då sticker Simon in huvudet och drar ut det! 👍

Självklart hjälper Simon till med att hmm rätta till kläderna när de hänger på tvättstället. Ifall något skulle hänga snett!

Tränar vi lite mer så kanske de kan ta över så matte slipper tvätta? Tänk att komma hem till färdig tvätt! Vad är nästa grej? Färdig middag på fredag?😂

burmamys
3

Medan Simon hjälper matte brukar Saga göra något annat… 

Hon tycker helt enkelt inte att det är så spännande att tvätta. Men ibland kan hon erbjuda lite moralisk support!😍