Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 699 ggr
burmamys
4

Vad är grejen med Nano?

Igår fick matte hem blå tigerräkor till sitt Nano! Jätteroligt! Installerade de små och tog lite bilder med mobilkameran. Simon var först på plats, han måste ju övervaka och inspektera! Men verkade inte så nöjd med detta:

Förmodligen har han svårt att se charmen i små blå räkor?😂 Saga undrade vad det var som var så spännande, letade och letade…

Letade ännu mer…

"Förstår verkligen inte… vad är grejen?"

Jag har sett att flera av de som har akvarier också har katter, men vet inte om det är någon här på burma iFokus som också har akvarium? Vad tycker era katter om akvariet/ akvarierna? 

Saga kan ju sätta sig och titta ibland på det stora akvariet, men mitt Nano är hon inte lika intresserad av… Kanske för att mina minitetror på 2-3 cm (nannostomus marginatus alltså smycketetra) och nu räkor på 1-2 cm (cardinia cantonensis, blå tigerräkor) är lite för små för att fungera som snacks?😃Vad tror ni?🤔

burmamys
1

Måste ju visa hur de små Nanoinvånarna ser ut så ni förstår… 

Vad tror ni, ratar katterna dem för att de är för små som snacks? Eller…?🤔😂

Sarah-S
1

Vi har haft akvarium tidigare, ca 100 liter, och det var poppis både som burma-TV och värma rumpan på lysrampen

Funderar på nano just av den anledning att katterna inte får plats ovanpå. Små killis i så fall

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
1

Kul att du också haft akvarium!😃 Jag har skrivit en tråd om mitt nano på akvariefisk iFokus, om du vill ha lite tips på hur du kan göra för att komma igång. Har för mig att killis är ganska kortlivade, men det finns ju många andra minifiskar som funkar i nano, med eller utan räkor 👍

Värma rumpan? Ja det är säkert en bidragande orsak till att de trivs så bra ovanpå stora akvariet!😍 Tänkte inte på det bara. 

Men vet inte om Nano är någon garanti för att slippa katter ovanpå… Skaffade ett med helgjuten topp just för att jag var rädd att annars riskera få katter som kraschar igenom taket på mitt nano. Saga får iallafall plats ovanpå 😉 Än så länge har inte Simon försökt, och det är jag bara glad för! 😮😂