Cupcake i Åbo, TUROK
Den 18/4 blev min Mad About Amazing Creamy Cupcake, International Premier och Best in Show i Åbo. Jag åkte dit för ett cert och fick ett BIS på köpet i konkurrens mot en fin Devon och en WW och SW korat. Chocken var total liksom glädjen. 🤦♂️ 😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Wow vilken lycka!!! Väldigt glad för dig och Cupcake, däremot inte så förvånad - hon är ju faktiskt jättefin =D Stort grattis!!! =D
Tack, säger en ödmjuk Cupcake och matte.
// Nalle Puh//
Grattis Grethel och CC
Hon är så fin tycker jag som stolt uppfödare
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Stort grattis till dig, CC och Sarah!
Grattis!
Grattis! Vad var det för domare som röstade på din fina katt i panelen?
Tack, Det var Mira Fonsén, Gerardo Fraga y Guzman och Minna Krogh, Ilga. Chapman röstade på Koraten. Nån särskild anledning till din undran? 🙂
// Nalle Puh//
Jag undrar alltid hur rösterna fördelar sig i panelen. Domarnas inställning till burma över huvud taget.
Mira och Minna känner jag till, men Gerardo är ny. En spanior av namnet att döma? Har du ngn uppfattning om honom? Lena Chapman dömer inte så ofta nu för tiden. Hon har varit burmauppfödare.
Mary hade hört om Gerardo (spanjor) innan då någon hon kände haft honom och det var positiva omdömen. Han hade 9 st chokladburmor den dagen i Finland, varav 2 kastrater. 16 Burmor allt som allt så ganska få för att vara där med andra ord. Jag tyckte han var bra på berätta vad han tittade på, engagerad och trevlig mot alla, otroligt bra med katterna. Han hade även Marys Pekka och så vitt jag vet, men är inte tvärsäker, så var vi de enda med burmor som gick upp i panel. Pekka blev ju också BIS. Mira har jag aldrig haft förr, jag hade inte haft någon av dem faktiskt men Mira är ju burmauppfödare. Finland kryllar ju av burmor jämfört med Sverige och många fina så jag tror nog att i alla fall de finska domarna har en rätt så positiv inställning till burmor. Svårt att säga efter bara ett besök där. De var 4 domare som röstade och en femte, Donatella var beredd att ge sin skiljeröst ifall det blev jämt upp. Lena Chapman röstade på "sin" korat som hon bedömt. Den blev BIS på söndagen men då var inte vi där. 😉
// Nalle Puh//