Simon försov sig
Måste bara berätta att morgonen efter utställningen var Simon så trött att han försov sig…😴 Det har faktiskt aldrig hänt förut.

Saga väckte matte som vanligt, men även hon var liite sen och satte igång först kl.07.00. Jag hade iof ingenting emot lite sovmorgon!
Hur som, när jag vaknat till insåg jag att den lille pälsgubben till höger om mig fortfarande sov djupt!😴 Tänkte låta honom sova vidare, men det var inte okej enligt Saga, som när hon förvissat sig om att matte var vaken, kröp över min hals till Simons sida och väckte honom på precis samma sätt hon väcker mig. Alltså hon la sig riktigt nära och började spinna på hög volym. Efter någon minut la Simon, fortfarande halvsovande, sin tass runt Saga. Väldigt sött!😍 Lyckades sträcka mig efter mobilen så jag fick en (suddig) bild på händelsen! Någon minut senare steg även Simon upp.
Även om jag kan tycka det är skönt att sova ut på lediga dagar, så är det ändå bra mycket trevligare att bli väckt av en silkesmjuk liten katta som spinner i örat och buffar mjukt med nosen, än att vakna brutalt av min brölande alarmklocka. Vaknar ju inte av mobilens veka plingande (har testat flera olika signaler), men Saga vet precis hur hon ska göra! Så tack lilla Saga😍