Utställning i Örebro i helgen
Hur gick det för alla snygga burmor i Örebro i helgen??
Ja du, det var 24 burmor och de höll enormt hög klass. Jag var ju bara där på lördagen men då var 8 st burmor nominerade däribland min Cupcake som slogs ut av Anneli Ferms Blåpadda Globetrotters Fontana. Det stod 2-2 så skiljedomaren fick lägga sin röst och la den på Foxy som hon kallas. Det var hon väl värd och det känns faktiskt helt ok att förlora mot en snygg burma. Det stod ytterligare en kastratburma med oss på scenen och det var Kickie Holmgrens Silky Majestic även kallad Zoe. Jag har aldrig varit så nervös tidigare som jag var i lördags. Inför nomineringen kändes det som jag skulle få en hjärnblödning. 🤪🥵 😉
Sen blev Mary Hellmans finska Pekka BIS ungdjur. Brittas /Trymheims Aslan blev blev BIV/ NOM och Supreme och Hanna/Alchymist´s var där och firade med henne. Vi med🥳🍸
Nu får Sarah berätta resten.
Här kommer Cupcake som för ögonblicket är i händerna på domareleven Tuuli. Bilden är tagen av Saija Vasenius.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Och så måste jag säga Grattis till alla och det var fantastiskt roligt att träffa så många fina burmor på en gång och många fina burmaägare. 😍
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Stort grattis till alla fina burmor! =D Underbar blick från Cupcake… Grym! =)
Precis som grandma skrivit var det 8 burmor i panel på lördagen
SW PR IC S*Piapizzi's Klumpsy Keddie - kastrerad hane
PR LV*Silky Majesty Zoe - kastrerad hona
SP S*Globetrotter's Fontana - kastrerad hona BEST IN SHOW
PR S*Mad About Amazing Creamy Cupcake - kastrerad hona
SC S*Alchymist's Quercus Falcata - fertil hane
S*Mad About Esther the Exquisite - fertil hona
S*Piapizzi's Jo-Jo - Ungdjur
SW FI*Seirene Scandal - Ungdjur BEST IN SHOW
Min egen Esther fick sitt andra CAC, blev BIV-T i konkurrens med 2 mycket fina lila burmor från S*Piapizzi's och tog sedan även NOM hos domaren Helene Lis
På söndagen fick hon sitt tredje CAC och blev Champion, BIV-T gick till fantastiska lilla S*Piapizzi's Jo-Jo
I söndagens panel fanns det också en del burmor
SW PR IC S*Piapizzi's Klumpsy Keddie - kastrerad hane
SW SP IC S*Piapizzi's Early Dawn DSM - kastrerad hona BEST IN SHOW
SC S*Alchymist's Quercus Falcata - fertil hane
S*Piapizzi's Jo-Jo - Ungdjur
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Champion S*Mad About Esther the Exquisite
Fotograf Saija Vasenius

I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Härligt att höra att det finns utställningar som drar mer burmor än dom jag själv är van vid! Grattis till fina resultat allihop!!