Middagssällskap
Nu när det äntligen blivit lite varmare ute tycker jag det är mysigt att äta middagen på balkongen. Tog med mig maten ut och satte mig för att äta. Hade inte bjudit hem något sällskap men det behövs ju inte när man har burmakatter…😃 Mycket riktigt, efter någon minut kom Saga skuttande och satte sig på stolen bredvid mig.
Hej Saga!
"Nä alltså nu är jag lite uttråkad! Försökte leka med Simon men han ville bara softa i klösträdet och typ kolla på utsikten…"

"Vill du leka med mig? Snälla…?"

Matte ska äta nu. Vill du sitta här med mig en stund?
"Neeej jag vill inte bara sitta här… vad äter du? Är det där gott?"

Neeej det där är min mat!
"Alltså nej det där ser inge gott ut! Hejdå nu vill jag leka!"

Rastlösa lillaSaga skuttar iväg och då ser jag att Simon sitter på andra sidan.
Hej Simon är du också här?
"Satt i klösträdet och tittade på fåglarna och så kände jag att det luktade gott här men vill ju inte störa…"

"Tänkte bara hänga här en stund så du inte är ensam!"

Mysigt att sitta här tillsammans. Fin pojke…
Klappar lite förstrött och fortsätter äta. Plötsligt sitter Simon på andra sidan bordet!🤔
"Okej det luktar ju ganska gott faktiskt… Känns tydligare härifrån…"

Mhmmm men det är min mat, okej?
"Faktiskt skulle jag kunna tänka mig att smaka lite också, bara lite så du får ju äta det mesta själv och då gör det väl inget?"

"Tappade du en smula där? Jag kan hjälpa dig…?"

Neeej! Sitt! Det är min mat. Sitt! Såja.
"Skulle bara hjälpa dig…"

Någon mer här som har middagssällskap av sina burmor?😂
😂 Det kan väl hända men de sitter dessvärre hellre på bordet.😞😊
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hihi ja de vill väl åt maten!😃Hmm tror å andra sidan inte att vare sig Simon eller Saga håller sig på stolarna av artighet…?😂
Nähä, jag trodde du fostrat dem i militärisk disciplin. De verkar ju så "ordentliga" där de sitter på stolarna. 😉
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hehe nej de lyssnar bara när de själva vill… =/ Snarare att de dresserar mig! Väckning kl.07.00, eskort till badrummet, klädkammaren och så köket, där två skrikande yrväder med svansen i vädret kräver frukost. Sen får jag som tur är en paus… Men jodå, de är väldigt ordentliga! =D