Simon och Saga på midsommarvisit
Denna midsommar åkte Simon och Saga med matte till mattes föräldrar för att träffa mattes mormor som fyllde 92 dagen innan midsommar!😃

Saga nyfiken på mormors mobil =)
Först åkte vi till mattes mormor på födelsedagsfika! När katterna klev ur burarna tittade Simon och Saga på varandra, sedan gick Simon direkt till närmast möbel (en gästsäng) och gömde sig där. Senast vi var iväg var vi på utställning, och det tyckte Simon var väldigt läskigt, kanske har det påverkat honom? Saga däremot gick omkring och jamade och hälsade på alla!🙂
Jag plockade fram Simon en gång, höll honom i famnen för att visa att vi var på den inglasade balkongen. När jag närmade mig soffan ryckte Simon för att hoppa ner, så jag släppte ner honom, men då rusade han raka vägen till soffan och stannade där, längst in under soffan.
Min pappa fick lyfta på soffan så jag kunde hämta Simon. Jag bar tillbaka honom till gästrummet och sedan var han där tills vi åkte till föräldrarna.

Efter ett par timmar åkte vi till mattes föräldrar, vi skulle sova där ett par nätter. Här var det helt annorlunda, både Simon och Saga var genast bekväma och gick omkring och lekte och gjorde allt de brukar göra hemma. De har varit här en gång förut, i slutet på november 2014, och det verkar som att de genast kände igen sig!
Okej med en skillnad - här rusade katterna mer än vanligt! Helt omöjligt för mig att fånga dessa kattrace i typ 100 km/h på bild, men de dundrade fram flera gånger om dagen, och Saga tog varje tillfälle att retas med Simon, locka honom att bestiga henne genom att rulla runt och visa magen och flörta med svansen och ställa sig i position, och så rulla undan när han börjar jucka.
En fördel med mina föräldrars hem är att de har en liten trädgård, så naturligtvis fick Simon och Saga gå ut i sele. Båda tyckte om det och Simon, även om han var lite mer försiktig än Saga, gick också omkring och luktade på blommorna!

Hemma igen var de ganska trötta och använde en stor del av dagen igår till att sova, vila och sova lite mer! 😴

Jag tror att de här gemensamma upplevelserna stärker deras relation, de drack t ex ur samma skål idag…😍

Månadsskiftet juni-juli har jag bokat en stuga för en vecka. Tänkte ha en lite längre semester med katterna och min mamma i stugan. De kommer att få vara själva ibland när vi går iväg på middag och så, men för det mesta ska vi vara där med dem och bara vara. Gå koppelpromenader, leka med fjädervippa och gosa och mysa!
Tänkte ta med deras mat (barf), grå yllefilten, Feliway och såklart låda m.m.
Vad mer bör jag tänka på/fixa för att det ska gå så bra som möjligt?
Jag har alltid upplevt att katter måste finna sig tillrätta i en ny miljö, en del behöver mer tid andra mindre. Hos dina föräldrar kände de nog igen lukterna lite mer än hos mormor. Vet inte om du behöver nåt mer, deras tandborstar kanske. 😉 😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Ja du har säkert rätt i att de kände igen sig hos mina föräldrar. Haha klart de ska ha med sig varsin tandborste! Blir ett par kycklingvingar eller lammrevben 🙂
Okej tack grandma, då verkar det som om jag tänkt på det mesta.🌺