Burma iFokus

Burma

Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 1271 ggr
burmamys
4

Operation Rädda soffan

Som många andra katter tycker Simon och Saga om att markera lite när vi stiger upp på morgonen. På väg från sovrummet till badrummet passerar vi den grå tvåsitssoffan, och båda katterna försöker fortfarande trycka in sina klor i den på vägen… Typ varje morgon. Vill inte gärna hålla på med avskräckande saker som dubbelhäftande tejp eller ha starka dofter av citron, ättika eller parfym på soffan utan föredrar att locka dem till att klösa på något bättre. 

Alltså skaffade jag en klösmöbel som bara är en pinne rakt upp, en påle, en stam? Rejäl är den i alla fall, 15 cm i diameter!👍

Jag ställde den framför soffkanten och Simon fattade direkt vad den var bra för!

Bustrollet Saga såg en ny häftig leksak! Oj hon kan nästan inte låta bli den, hon rusar upp för stammen flera gånger om dagen, eller hoppar upp från soffan och kan själv kasta upp repet med leksaker!😃

Sätter sig uppepå och fiskar efter leksakerna på repet!

Känner mig riktigt nöjd! 😃

burmamys
1

Tänk va duktig Saga är på att genast tala om för matte när något inte sitter fast ordentligt! 👍 

mjlee
1

Nikita har både klöspåle som hon är mycket nöjd med, men klöser fortfarande på soffan när hon vill ha uppmärksamhet av matte 😉om jag sitter vid datorn och ignorerar Nikitas krav på lek eller gos, då har hon upptäckt att det bästa sättet att få matte att komma är att jama högt och sedan klösa på soffan. Matte kommer farande och plockar upp nöjt kurrande katt.

burmamys
0

Haha tack för varningen mjlee!😃 Här brukar jag ha hela katten på tangentbordet och i mitt ansikte om det är Simon, medan Saga hoppar upp på axlarna och bökar runt och skriker mig i örat… Svårt att vara oberörd oavsett…😂 Så jag hoppas de fortsätter med det och låter den stackars soffan leva några år till!🙂