Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 989 ggr
burmamys
5

Vad tycker Simon och Saga...?

Det är roligt att ställa frågor till Simon och Saga om sådant de känner igen  eftersom de verkar förstå en del ord och ofta ger samma typ av svar på dessa! Även om man "pratar enskilt" med dem var för sig.

Ska vi klippa klorna?

Skaaaa vi leka?

Skaaaa vi mysa?

Skaaaa vi gå ut?

Skaaaaa vi äta mat?

Hahaha ni ser nog själva ungefär vad de svarar!😉

burmamys
2

Trodde inte att katter kunde vara så smarta… eller är det jag som pratar för mycket med dem? 🤔

grandma
1

Knasfia ❤️

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
1

Hihi tack grandma! ❤️

ilga
1

Jodå, burmorna förstår mkt mer än vad man tror. Även om de också är "vanemänniskor", dvs brukar man göra en viss sak morgon (tvätta ögon) brukar det gå att fånga den första men sen blir det att överlista övriga.

Eller kväll = godisdags då kommer de så fort matte kommer ut i köket och sätter sig att vänta. När de andra har ätit sitt godis kommer Yvette, störst av de fertila hemma hos mig, men yngst, till skärbrädan där hon får sitt godis, ty jag upptäckte att hon inte fick äta sitt godis i fred och då löste vi det på detta sätt, även om ngra andra tittar längtansfullt mot hennes skål.

En dag i veckan får de tonfisk och jag behöver bara säga ordet godis så kommer de, innan jag öppnat burken. Annars känner de igen ljudet då jag öppnar burken, för att inte tala om den goda enligt dem doften av tonfisk.

burmamys
0

Tack Ilga, jättekul att du delar med dig av din vardag med katterna!😃 Tycker också köksbänken är en bra lösning, Saga har sin matplats där just för att Simon särskilt i början åt allt han kunde komma åt och gärna fortsatte till Sagas matskål när hans egna var tom. Nu är det inget problem längre! 

Visst kommer de redan på ordet "tonfisk" ibland? Doften är ju bara en bekräftelse på att de hörde rätt! 😉