Simon börjar bli modigare!
Sedan Simon blev skrämd av en bil har han inte vågat gå längre än porten, men nu har han blivit lite modigare!😃 Vi smyger i buskarna tillsammans och han är på god väg att bli sitt vanliga äventyrliga jag!😃

Nej men vad kul. 😃 ❤️
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

Tack!🌺 Ja det känns fint att se nyfikenheten ta över.
Han blir ju lite nervös när det kommer en bil men nu snurrar han ett varv på stället och sätter sig och stirrar istället för att pinna iväg till porten. Klart framsteg!😃
Han använder nosen mycket, det är dofterna som driver nyfikenheten, och nu igår gick han ända fram till slutet av buskarna och kikade försiktigt runt hörnet till husets kortsida (gick lite längre än bilden visar). Han satte sig och nosade i vinden och såg sig omkring i ungefär fem minuter. Sen var han nöjd och ville gå in! Dröjer nog inte så länge innan han går runt på innergården som förut!😉
Under tiden har Saga fortsatt sina upptäcktsfärder och tillsammans har vi lärt känna nya gårdar i området.🙂 Att gå ut med Simon tar bara tio minuter, medan Sagas promenader brukar vara minst en halvtimme, gärna mer!😂

Nu så! Tredje gången som Simon går långpromenad på innergårdarna!👍 Han verkar vilja ta igen förlorad tid för nu ska han gå överallt och är jättelydig i alla signaler utom när vi närmar oss vår port och jag tycker det är dags att gå hem… 😂

Såååå glad att han lyckades bli sitt vanliga äventyrliga jag igen!😍
😍 Lilla tuffingen.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Tack ❤️ Är så härligt att se både Simon och Saga på upptäcktsfärd, och de blir så nöjda när de kommer hem igen efter promenaden!😍 Här sitter de högst upp i klösträdet och putsar varandra, så alla katter i kvarteret kan se dem…