Lekfulla burmakatter
Jag tycker det är så härligt att se Simon och Saga leka med varandra!😃 Att fånga det på bild är inte så lätt eftersom det är full fart mest hela tiden, men nu har jag försökt smyga på dem och ta några bilder, tyvärr är det ju omöjligt att fotografera deras vilda jakter i 50 km/timme men brottningslekar är enklare att fånga på bild!

Sedan, när de lekt klart, är det så mysigt att tvätta varandra och somna ihopslingrade, nästan alltid nos mot nos.❤️ Visst brukar era katter leka en hel del också? 🙂

Åsså var ju Simon ganska stilig på balkongen så då kan jag inte låta bli att lägga in det också….😍 Nu tycker jag det syns tydligare att han blivit mycket mera grov i kroppen med kraftiga ben och bringa!

Utöver att de leker med varandra så leker de med mig också! Oftast lek med vippa. Här försöker Simon ta fram den från under soffan…😂

Undrar nu - tycker ni det stämmer att alla burmakatter är livliga? Eller är vissa betydligt lugnare?🤔
Simon och Saga är ju ganska aktiva:
*leker med mig (fjädervippa och andra vippor, apportera liten boll, jaga ljusreflexer),
*leker med sina leksaker (brottas med och sparkar på kongen eller bär runt på leksaker och gömmer dem och tuggar på dem),
*får aktivering med lite hjärngympa (klickerträning, burkleken, leta torrfoder, kartong-gömmor),
*och så går vi på koppelpromenad varannan - var tredje dag.
Ändå leker de mycket med varandra, flera gånger varje dag! De brottas, smyger på och jagar varandra, Undrar om de flesta burmor vill ha mycket aktivering eller om det är väldigt olika? Hur är era pälsklingar?
Mina leker jättemycket med varandra men kräver också stimulering från mig. Cupcake hoppar mot dörren till klädkammaren när hon vill att jag tar fram en fjädervippa. Gör jag inte det så pratar hon och biter mig i foten.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hihi ja då är det inte en fråga eller förslag från Cupcake utan ett tydligt uttalat krav! =) Anade att du skulle beskriva dina två som ganska aktiva! Det kanske är lite könsrelaterat, här är det oftast Saga som tar initiativ till lek, kan hända att Simon skulle vara betydligt lugnare om han levde ensam eller med en annan hane…?
Cupcake vet vad hon vill men när hon ska leka med mig så får vi stänga in Elsa i ett annat rum för hon tar över och är väldigt stor. Går inte att leka tre.Två otroligt lekfulla, aktiva tjejer har jag i alla fall.
Cupcake är den smarta medans Elsa är … Ähum ja ni förstår, men hon är söt och snäll. 🤫 🤐
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Ja Elsa är så charmig och älskvärd så det räcker nog med en supersmart fröken, särskilt när båda är sådär otroligt lekfulla och aktiva! Tänk vad många hyss de skulle hitta på? =P Än så länge håller alltså teorin om att burmaflickor är livliga(re), återstår att se om någon vill berätta om erfarenheter av att burmapojkar är lugna(re)…?