Saga 2 år! =)
Idag den 5:e november är älskade lilla Saga två år!🎂❤️
Saga har verkligen utvecklats på det dryga år hon bott här!😍 När hon kom till oss var hon liten, tunn och lite skygg. Hon var lite rädd för Simon första dagarna, men det gick snabbt över! Med oss tog det längre tid, hon vek undan när man försökte klappa henne, men ville leka precis hela tiden och var alltid pigg på att undersöka nya saker. Akvariet blev snabbt en favorit, liksom att busa med mattorna!😂

Numera är Saga en tuff brud som tar för sig av livets goda! Hon lyckas alltid få den bästa positionen eftersom hon är expert på att tränga sig före Simon, och charmar alla hon möter, både på utställningen, när vänner kommer på besök och på våra promenader. Saga ÄLSKAR fortfarande att leka och är om möjligt ännu snabbare än hon var för ett år sedan!😃
Saga leker med allt som rör sig, och med allt hon kan krypa in i!😂 Hon är extra förtjust i den gröna pakistanmattan i gästrummet, den rullar hon sig på varje dag, och varje gång vi kommer hem går hon dit för att rulla sig. Hon sover med Simon på mattes säng, och varje morgon kryper hon ner under täcket vid ena axeln och spinner så det dånar tills matte vaknar. Ibland tvättar hon lite på axeln.😍 Men om matte verkligen inte vill vakna då hoppar hon över mattes hals och skrikjamar så högt hon kan. Det fungerar, varje gång…😈 Saga ÄLSKAR även sin råa köttdiet och jamar numera i kör med Simon när det är nmatdags. Hon tigger helt skamlöst när matte ska laga mat och tar fram kött, fågel eller fisk för tillagning. Simon sitter ju på golvet och jamar men Saga hoppar upp på bänken och ser mest förvånad ut när hon blir nerplockad. Vaddå, var det inte till mig?🤔 Men framförallt älskar Saga sin Simon, hon är ofta den som initierar eller ska vi säga provocerar till lek, och så tvättar hon Simon, länge, många gånger varje dag. Och han tvättar henne också, och brottar ner henne, när det behövs!❤️

Massa kramar och pussar till lilla Saga! ❤️
Naturligtvis måste vi ha med en ny mysig bild på Simon och Saga tillsammans!❤️

Grattis till Saga!
Grattis lilla Saga! :)
Tack så mycket!🌺 Saga hälsar och tackar, och hon verkade mycket nöjd med dagen!😃 Vi lekte massor, och så blev det promenad på kvällen, och oxsvans till middag! Saga högg sin bit innan jag ens lagt den i matskålen och tuggade och gnagde, dreglade och tuggade och slet i köttet, drog ner den på mattan så jag fick lägga en handduk under och så flytta den när hon nådde kanten. Höll på i över en timme innan jag tog den ifrån henne… Sedan sov hon gott hos matte!
Oxsvans rekommenderas varmt om man frågar Saga!❤️