Saga vaktar balkongen =)
För några dagar sedan var det riktigt soligt, och Simon och Saga passade på att vara på balkongen ett tag.
"Riktigt skönt i solen idag… Ska nog sola lite…"

"Simon det är någon utanför!" "Jaha men det är så skönt här, ska vi inte bara ta det lugnt en stund så kan vi kolla sen? Jag kan kolla sen?"

"Sola du! Jag tar hand om det!" "Okej då solar jag en stund till"

"Oj vilken stor…. Ja gå vidare vovven! Gå bara med din matte!"

"Jag hade faktiskt jagat bort den om en stund!"

Undrar bara vem av era katter det är som brukar försöka skrämma bort förbipasserande?😂
Jag menar, Simon är ju nästan dubbelt så stor som Saga och hyfsat välmusklad. Saga kanske tycker att han är lite lat? Känns ju lite som lejonbeteende…🤔
På bilden här så sträckte Saga nosen mot himlen efter att hon tjattrat åt den stora vovven. Hon kanske nosade efter fler inkräktare? 😃
Simon? Jo han solade lite till!😉
Åh så fina dom är! Så gott att kunna sitta ute och njuta en stund!
Här har vi precis fått klart en ritning till Projekt In-nätning av Altan, det ska bli mannens nästa stora uppgift så att våra små kan komma ut sedan när vårsolen börjar värma!
Vi köpte också en slags ställning som beskrevs vara bra för att säkra ett öppet fönster (bild/beskrivning fanns på ZooPlus under "Kattungar") men nä, det var ingen höjdare så vi får vädra ett rum i taget ;~))
Spännande med projekt! 😃 Ska ni alltså bygga träramar?
Jag har också funderat på det där med vädringsfönster inför nästa vår, och har frågat runt lite. Fick tipset att helt enkelt häfta fast nät med häftpistol inifrån, på insidan av fönstrets yttre ram. Att det skulle vara okej att bara göra så. Då är det ju enkelt - bara att öppna fönstret när man får lust. Någon som testat det?🤔
Ja, tänker du typ myggnät då? För det kan ju inte vara plastnät (rådjursnät) som blir för stelt.
Vi har såna där fönster som man öppnar nertill och skjuter utåt och trodde verkligen på de där stela grejorna som man liksom lägger i öppningen men,som sagt, dom var inte bra.
Ja, till altanen blir det träramar från det ganska höga räcke vi ha. Vi har en stor markis som går ut över altandäcket så det får bli ett högt bygge för att nå över den ;~))
Ja antingen myggnät eller sådant nylonnät som säljs i djuraffärer och på nätet för att näta in balkongen (jag har sådant på min balkong). Wow, ska ni bygga så högt? Coolt! =)
Ah, jag undrade faktiskt vad det var för nät som syns på dina bilder, då förstår jag !
Det skulle faktiskt kunna gå att fixa någon slags innätning som du beskrev, med ett sånt nät! Kanske kan du i stället för att köra med häftpistol använda Tesa powerstrips, dom är faktiskt bra! Sitter bra, gör inga märken, och behöver du ta bort kan du dra bort dem (men katterna klarar absolut inte att få bort dom, inte ens Saga som annars verkar vara den smartaste 🙂
Tesa powerstrips låter som en bra lösning! Var hittar man dem? =)
Vi har köpt dom på K-Rauta!
Tack så mycket! =)