Äggkartonger! =)
Kom på att jag glömt visa vår senaste Kluring här hemma: Äggkartonger! 😃

Faktiskt en riktigt rolig Kluring eftersom principen är enkel, att få isär locket från botten för att komma åt godisbiten, men ändå klurig eftersom kanterna gärna fastnar i varandra lite grann så katten får jobba lite för att få tag i godiset.
En fördel är också det porösa materialet som gör att de känner doften väldigt bra trots att de inte kan se godiset.
Jag river loss locket från botten, och så lägger jag locket upp-och-ner i botten, så de smala "pinnarna" står upp. Dessa är perfekta att ta tag i för att på snabbaste sätt sära locket från botten.
Första gången blev det en del krafsande och klurande och funderande…🤔
Simon tog god tid på sig, identifierade först exakt var godiset luktade mest, klurande och krafsade och kollade noga från alla håll…🤔 Till slut kom han på det!👍

Kanske Saga fick ett försprång av att titta på när Simon klurade, för hon förstod direkt att en måste få isär locket från botten!😉 Frågan var bara hur… 🤔

Numera är Saga oftast supersnabb, även när jag ställer äggkartongen i klösträdet!

Faktiskt är båda ganska snabba och verkar gilla utmaningen med att kanterna ibland måste lirkas upp, eller slitas upp med våld!😂 Och så är det ju praktiskt att de kan få varsin äggkartong att pyssla med!🙂

Vilka kluringar använder ni hemma?🙂
Burmor är bra på att öppna paket också
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Spännande! Menar du inslagna paket med presentpapper och snöre? 😃
Snöret låter vi bli. Det blir lite för kul. 😉
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hehe ja särskilt om Saga är i närheten…!🤪