vilken mat äter era burmor?
Hej är ny här,och har tingat två små burma tjejjer i dag och jag undrar lite vad ni andra ger för mat till era kissar?
Vi gör BARF-röror till våra katter, alltså biologiskt anpassad rå föda :) Rörorna består av en blandning av muskelkött, hjärta, lever, ben och rå äggula som vi maler ned i vår köttkvarn. Ibland får de spannmålsfritt torrfoder som godis.
Glömde säga välkommen hit! Vad roligt att du har valt rasen burma! Du kommer inte ångra dig. Jag själv har två kattflickor hemma (en burma och en huskatt som lever rövare här hemma) :D
Samma här, jag ger också BARF! 😊 Men jag gör inte röror utan ger maten i bitar. Kolla t ex min artikel "Att barfa katterna är inte så svårt". Om det känns krångligt med BARF går det såklart bra att ge blötmat som t ex Bozita eller Mjau, men BARF är det som är allra bäst för katten, förutsatt att det är en balanserad alltså att du ger allt det katten behöver, och i rätt mängd.
Tack gelememos för välkommnandet.ok jag det är många som ger barf i dag och det blir väl en vanesak efter ett tag tack svar.Tack oxå burmamys för ditt svar.kul att prata med er som redan har burmer.♡♥♡♥♡
Hej
Vi barfar också vår hane och planerar att göra det med kommande kattungen som är tingad. Jag maler röror då han inte kan äta ben pga tidigare urinsten, så jag tillsätter kalciops istället. Vill du inte mala själv kan du ju ge Musch nya helfoder till katt, det är ju färdig barf.
Björksätter har för många många år hafft en kille fick urin sten så jag förstår hur du har det.på den tiden jag hadde katt viste man inte vad barf var.jag får försöka lära mig detta oxå.va kul att du ska ha en liten till♡♥♡
Gelememos jag såg i dag allt bra du skrivit,sitter med mob och i bland funkar inte nätet så bra här.ja det ska bli så spännande med dessa små burma tjejjer,tack för tipps på katt mat.♡♥♡
Barf I fokus är bra, där finns mycket kunskap att hämta. Burmamys är duktig oxå så fråga henne :) Ja, det ska bli så kul och spännande med ny liten familjemedlem :)
Tack björksätter.
Ja välkommen hit!😃 Det kommer säkert gå fint. Om du vill ge färdig barf så är MUSH vaisto cat det bästa på marknaden just nu, precis som Björksätter skriver. Här hittar du mer info (skrolla ner så hittar du det specifika för de 2 smakerna):
Tack burmamys ska läsa detta alltid kul att lära sej något nytt♡♥♡