Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 637 ggr
Björksätter
2015-12-17 20:08
4

Julklapp

Ger ni era katter julklappar? Läste en undersökning nånstans att 22% av djurägare ger sina djur presenter. Vi gav alltid vår hund julklappar då han var helt galen i paket. Han hade superkoll på julgranen och visste vilka paket som var hans. Ägnade mycket tid åt att köra bort katterna så de inte skulle ta hans paket. Öppnade med omsorg och blev väldigt glad och uppspelt. Varje år fick han ett stort tuggben och det sparade han alltid till sist och sen gick han upp med det på övervåningen och öppnade det i sin korg i lugn och ro. Han var en stor underhållning på julafton, den roligaste att titta på. De sista åren köpte halva släkten paket åt honom för att det var så kul att se honom öppna och hur glad han blev. Om hans tog slut före våra så erbjöd han sig att öppna våra med :). De gånger katterna fått paket har de varit måttligt intresserade. De har föredragit snörena, högarna med papper och kartonger. I år har jag hittat den tygmussort som Hubbe gillar och slagit in två. Hoppas han blir glad :). Just nu har han inga sådana möss då de varit svåra att hitta och de han haft har han ätit sönder. Han är väldigt kräsen, apportera bara en viss sorts möss. Vi har alla möjliga sorter här men de duger inte. Sen gjorde jag en beställning av nytt stort kattklösträd. Vi behöver ett större med fler hyllor som funkar när de är två sen. Vårt andra stora är mest som en pelare. Så det kanske blir en mer uppskattad julklapp för honom.

grandma
2015-12-17 20:39
2

Hahaha vilken härlig hund. Cupcake här hos mig gillar att öppna paket. Hon struntar fullständigt vad som är i dem utan det är väldigt lustfyllt för henne att slita sönder allt.  Sen om det är något kul där i så är det bara en bonus. Elsa kan öppna allt som det är mat i. 😊 Här har vi massor med möss men de mest populära är de naturfärgade mössen som är ganska mjuka och som jag vet att jag köpte på en utställning och sen aldrig såg mer förrän på WW i Malmö. Då fick vi utställare dem gratis från Royal Canin. Jag plockade med mig några kan jag väl säga. 😉 Nu har vi några stycken men just nu är alla borta vilket händer då katterna älskar att peta in dem överallt och sen blir de liggandes tills matte behagar lyfta på den tunga pallen eller peta fram dem ffrån under soffan-

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-12-18 12:14
2

Underbar läsning!😃 Jag hade också en hund som barn, som älskade att öppna paket! Tygråttor och ett helt klösträd är ju en fantastiskt fin julklapp! Lyllos Hubbe, det är han verkligen värd efter allt han gått igenom!❤️

Jo jag har tänkt ge julklappar till katterna. Förra året fick de varsin lite väl stor kalkonhalsbit inslagen i prassligt papper. Både papperet och innehållet blev mycket uppskattat!👍 Har tyvärr ingen bild på det, men en bild på Simon när han sover gott efter att ha ätit upp sin julklapp…😍 Och en på Saga som, troligen proppmätt och trött i huvudet av ansträngningen, ändå försöker leka, efter att ha ätit upp sin julklapp…😂 Får se vad det blir i år….

Björksätter
2015-12-18 13:15
1

De ser verkligen slut ut, Saga ser proppmätt ut, drabbad av paltkoma 😂.

Roligt att de ändå intresserar sig för att öppna paket, även om de innehåller mat 1# 2#.  Hubbe är ju lite bekväm så jag tror inte han lägger nån energi på att öppna, men vi får se, han kanske överraskar :)

Gelememos
2015-12-18 18:22
2

Det här är ju vår första jul med katterna. Vi hade tänkt ge dom vars en julklapp så vi får se om de uppskattar det. Vi har inte bestämt om de ska få leksaker eller något extra smaskigt ännu :)