Simon 2 år! =)
Idag den 6:e december fyller min eminenta gospropp Simon 2 år!🎂❤️
När Simon kom till mig var han stor, lite rund och väldigt kelig. Han var nyfiken och skulle nosa på precis allting, och tog varje tillfälle till att gosa. Att ligga i mitt knä räckte inte riktigt, nej han skulle ligga med hela sin kropp på mitt bröst, så nära det går, och gjorde samma sak med de flesta familjemedlemmar och vänner som hälsade på.😍 Dagen efter att Simon anlänt kom lilla Saga, och Simon var en fantastiskt artig kavaljer från första stund, gick efter på respektfullt avstånd och pep och nosade. Efter ett par dagar tinade Saga upp och de blev bästa vänner! Eller ska vi säga att de blev ett kärlekspar? Jag har skrivit ett par inlägg om deras tydligt sexuella beteende, alltid inlindat i lek och ömsesidigt tvättande.❤️ Simon klarade inte av att hänga med i Sagas vilda jaktlekar, men älskade att ligga och tugga på vippan, bära runt på leksaksråttor och erbjöd alltid en varm mjuk plats för henne att vila på. Märkte snart att Simon var väldigt receptiv och känslig för stämningar och humör, och blev orolig om någon var upprörd, också om jag eller Saga var utom synhåll. Han började tidigt med att söka kontakt genom att trycka sin nos mot min och jama tills jag förstod vad han ville hitta på!🙂 Oftast ville han föreslå ett mål mat, eller en promenad ute! Simon blev snabbt expert på att säga till exakt när det var matdags, så exakt att jag kunde ställa klockan efter honom, och tog på sin rollen som servicekatt, som eskorterar matte genom dagens alla rutiner!👍

Numera är Simon en betydligt tryggare katt, även om han fortfarande är väldigt beroende av att ha mig och Saga i närheten. Simon älskar ju mat och blir fortfarande darrig av lycka när han får sätta tänderna i ett lammrevben, ett kycklingben eller en oxsvans…!😛 Men torrfoder eller blötmat duger inte längre vilket jag måste erkänna förvånar mig lite med tanke på hur matglad han är. Simon är fortfarande en riktig mattjuv, även om han artigt sitter på golvet och jamar olyckligt när jag förbereder min mat, så är han snabb som blixten ifall jag råkar vända ryggen till i några sekunder. Ett av dessa tillfällen finns dokumenterat här, då den rackarn stal ett kycklingben!😂 Under det här året har Simon blivit fått bättre kondition och blivit modigare när vi leker, och numera vill han gärna jaga vippan och kan till och med sätta av efter en boll! Favoritleken är dock fortfarande att ta ett mjukisdjur i munnen och blåsa upp sig som en stor panter och gå förbi Saga och morra om hur stor och stark han är! Simon har blivit en fena på klickerträningen och klurar även fram matbiten ur burkar, äggkartonger m.m.👍 Han har utvecklat ett stort ordförråd i våra konversationer om matdags och promenaddags, och det går faktiskt att förklara att vi måste vänta en stund, då lägger han sig nära mig (helst på mitt ben eller fot) och pausar tills han ser att jag är klar med vad det nu var jag gjorde. Då hoppar han upp och trycker nosen mot min näsa, jamar, kuttrar, och petar mig i ansiktet med tassen medan han tittar mig djupt i ögonen… Simons ansiktsmimik är mycket imponerande och han eskorterar mig fortfarande genom alla dagens rutiner och tittar intresserat på när jag borstar tänderna, klär på mig, m.m. En gång glömde jag sätta på tandkräm på tandborsten och naturligtvis jamade Simon!? Han är det närmaste jag kan föreställa mig en självlärd servicekatt!😉

Massa kramar och pussar till min älskade Simon!❤️

Och så en färsk bild på Simon och Saga tillsammans…. ❤️
Underbar beskrivning - och grattis till Simon från oss!
🎈🎂🎈
Grattis Simon, hälsar Cupcake och Elsa! ❤️🎂🎁❤️
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
För mig är mina kära burmor lyckan i livet och det verkar de vara för dig med, burmamys.🙂😍
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Grattis Simon från mig och Hubbe!
Simon hälsar och tackar så mycket till alla snälla här på Burma iFokus!
#4 Hihi ja visst är det så!
Vi har lekt massor idag, och så blev det en promenad men det regnade så hemskt så vi busade mest i trapphuset, som vi gjorde förra gången.
Och så blev det oxsvans till middag, och det var ju jättegott!
Grattis i efterskott! :)
Grattis i efterskott till simon.din beskrivning om vackra simon är så berörande man rycks värkligen med när du berättar om dina kissar.tack för delar med dej burmamys ♡♥♡
#7 och 8 Tack så mycket!🌺