Ingen fluga är för liten för Simon! =)
Ni vet de där envisa flugorna som alltid dyker upp på sensommaren och hösten? Numera blir de väldigt kortlivade här hemma. Medan Saga helst jagar småfåglar och leksaksvippor, är flugor Simons absoluta favorit! 😃
Stora som små, så snart en fluga visar sig är Simon där och kastar sig hämningslöst efter den. Han har tagit sats och hoppat upp och smällt en fluga ovanför titthålet på ytterdörren, och ovanför lilla akvariet (mitt nano) i köket. Men då landade han i sin vattenskål… Tyvärr hann jag inte föreviga dessa ögonblick.😕
Igår var det dags igen!
Simon har spottat inkräktaren! Saga är tätt bredvid.

Första slaget med tassen! Flugan tvingas ner till en position bakom fåtöljen.

Simon hoppar ner för att göra processen kort med flugan! Precis i närheten finns Saga, för att hjälpa till om det behövs (säg inte det till Simon)

Sakta, sakta och under kompakt tystnad placerar Simon sin tass under inkräktaren. Ja, han har lite speciella tekniker den katten!😂
Ni ser väl den lilla lilla pricken ovanför Simons tass? Ingen fluga, inte ens en liten bananfluga, är för liten för Simon!

Efter att ha siktat väldigt noga sträcker Simon väldigt sakta på halsen och sväljer flugan hel!

Uppdraget slutfört!

Visst finns det fler burmor som jagar flugor?👍
Oja de brukar hålla sig vid fönstret och Cupcake kan sitta länge, länge och följa en fluga med blicken för att sen slå till, snabbt och skoningslöst.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Haha, ja kan tänka mig det! =D Simon och Saga har så olika stil när de jagar, medan Saga bara tar sats och sedan rusar efter sitt byte och hoppar och slår med tassarna och hugger skoningslöst, är Simon en riktig smygjägare, vilket ju är lättare att fota. Men ju mer han tränar på tekniken, ju tuffare blir han! =P
Så där ser det ut hemma hos oss med, fast här är det inte burman som smygjagar flugor utan huskatten. Dora sitter dock bredvid sin kompis och följer jakten intensivt, precis som Saga :)
Åh va roligt!😃 Ja vänner hjälper varandra, eller hur? Om den ena jagar då hjälper den andra till! Tror det bara är katter som är riktigt tajta som hjälper varandra att jaga. 😍
Hur gör du för att få så klara och fina kort när de busar? ? Har du systemkamera eller digitalkamera? ?
Åh tack så mycket!🌺 Du tar själv bra bilder på din fina Jamie tycker jag!
Önskar att jag hade en systemkamera, använder bara mobilkameran i min HTC One M9. Tycker den tar bra bilder så länge ljusförhållandena är bra, men de blir grusiga i mörker. Annars beskär jag, och/eller justerar pyttelite vid behov. Mobilkameran har ju fördelen att den oftast är i närheten så det ökar chanserna att fånga de roliga ögonblicken!😉
Kan försöka tänka efter lite och skriva ner hur jag gör, om du tror det kan vara intressant eller kul?
Ja det tror jag vore jättekul, då jag tycker det är svårt att få bra bilder då de rör sig. … det går bra att få bra bilder då de är stilla. …
Va roliga kissar och vad söta dom är,roligt jaga flugor det vi oxå gott om.jag vill fråga dej burmamys vilka färger har dina katter ?som mina tjejjer är just bruna nu 1 månad gammla men dom ska bli blå.vad kallas dina färger på saga och simon?♡♥♡
#7 ja men då ska jag fundera lite, när jag får tid! Håller på nu att skriva om kattens beteende (inte klar än med del 4) men nästa gång jag sätter mig för att skriva så blir det på temat foto.👍
#Tack så mycket! Simon är chokladfärgad och Saga är lila.
Ok tack för svar burmamys.♡♥♡