fäller era burma katter.
Hur mycket fäller era burmor?och hur sköter ni om deras päls?
Simon och Saga fäller pyttelite på våren, men inte mer än att det räcker med att stryka handen över ryggen ett par gånger. I övrigt fäller de nästan inte alls, kanske några enstaka hårstrån men inget jag lägger märke till. Jag har aldrig borstat dem. Köpte en gummikarda och testade, men den har mest legat oanvänd.
Det kan dock variera lite och jag vet att några borstar sina burmakatter under våren och hösten, de har då oftast flera katter, eller är lite allergiska. Men kan absolut säga att burmakatter fäller väldigt lite! =)
Att burma fäller så lite beror ju på att de härstammar från Sydostasien där det är väldigt varmt, de saknar därför oftast underull, men det vet du säkert redan. Finns säkert lite variation men generellt fäller de väldigt lite. Kastrerade katter får ofta lite underull med åren, Saga har detta men inte Simon (vet inte varför) och då fäller de lite mer.
Tack burmamys för info.bra veta att det är så pass lite fälning.håller på att köper in allt som dom behöver.♡♥♡♥
Mina fäller på våren/tidig sommar men väldigt lite om jag jämför med andra katter. Jag är ju lite allergisk eller hypersensibel så då är det bara att dammsuga lite oftare och sätta på luftrenaren.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Tack grandma.det förstår jag att du får damsuga lite mer då.tack för info♡♥♡
Vi borstar Hubbe med karda. Han älskar det men det lossar i stort sett ingenting så han behöver det inte. Men som sagt han tycker det är jätteskönt :)
Björksätter tack för info.så mysigt härligt att han tycker om att bli borstad♡♥♡
Unga burmor fäller väldigt lite. Med åren kommer fäller de mer. Det är även släkt relaterat.
Ok tack ilga för infon♡♥♡
Nikita måste ha en isbjörn någonstans i sin blåblodiga stamtavla, hon fäller otroligt mycket vissa perioder på året. Gummikarda är det enda som hjälper, furminator hatar hon.