Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 732 ggr
leafea
2015-12-23 12:53
1

hej

Hej! Ni som har burmor hur stort bor ni? Jag och maken har funderat på rasen burma men vi är lite oroliga för att vi har för liten lägenhet.vad tror ni andra en 2a på 56 kvadrat är det för litet?

grandma
2015-12-23 13:01
0

Absolut inte för litet. Jag bor på 54 kvm och ska snart skaffa mig en tredje burma. Viktigt är att ha bra klösträd så de får klättra och bevaka sitt kungarike från ovan. Själv har jag ett väggfast som både är snyggt och funktionellt.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
2015-12-23 14:10
0

Håller med! Visserligen bor jag i en lite större lägenhet, men har läst och hört om många som har katter i tvåa eller t o m etta på 30-60 m2. Det viktiga är att lägenheten är inredd på höjden, med hyllor, klösträd m.m. som katterna kan utforska. Burmor är ju aktiva och nyfikna, och väldigt sällskapliga, så det är extra viktigt med bra klättermöjligheter i de rum som ni ofta vistas i. Om ni har balkong så är det ett stort plus! Mina burmakatter älskar att vara på balkongen så länge det inte regnar eller blåser, så det är väl värt att näta in balkongen och berika den med ett klösträd. Titta gärna runt på den här sidan så hittar ni massor med inlägg där jag beskriver min vardag med mina burmakatter Simon och Saga! 😊 Och så måste jag ju bara säga att jag tycker burmakatter är alldeles underbara, men det hade ni kanske redan gissat! 😉

leafea
2015-12-23 14:38
2

Då är det bara att leta efter burma kattungar. tack för era svar…