Simon och Sagas jul och nyår =)
Tänkte att det vore kul om vi delar med oss om hur jul och nyår blev för våra pälsklingar! Dagen innan hade jag lagt upp lite julig rekvisita i förhoppningen om att ta ett par snygga julkort!
"Tycker om dig…" "Jaa jag tycker om dig med"🤗 ❤️

"Den där ser mumsig ut att tugga på…"

"Undrar vad matte pysslar med egentligen?"

"Matte ska vi leka nu?"

"Nu tycker jag vi ska chilla lite och mysa…"

Julafton var vi hemma hos mig, tillsammans med mina föräldrar. Det blev mysigt och lugnt, alla lekte med katterna och Saga tyckte julklapparna i kassen var superspännande!😃

Men först skulle vi äta julmiddag! Naturligtvis måste man få något extra gott på julafton! Eftersom nöthjärtat de fick förut en gång blev så uppskattat så tänkte jag att jag skulle ge dem något stort nu på jul. Sagt och gjort, Simon och Saga fick dela på en kalkonvinge! Kalkonvingar är väääldigt stora, faktiskt lite större än jag trodde, men det gör ju inget när man är en blodtörstig panter!😮😂
"Grr nawnaw namnam grr mmm"

"Nam nam nam grr"

Efter att de hade tuggat och slitigt i köttet i sisådär en halvtimme tog jag den ifrån dem. Jag skar loss mesta köttet och så fick de äta upp det som var kvar på köttbenen dagen därpå. Behöver jag säga att de gillade maten?🤪
När julklapparna delades ut fick Simon och Saga varsin grå råtta från mina föräldrar.
”Spännande….” ”Men den rör ju inte på sig? Varför hoppar den inte och flyger så jag får jaga?”

”Mmmm den här ska jag tugga på sen… Ska bara smälta den goda maten först. Lova att du sparar den åt mig!”

Bästa julklappen var ju helt klart kalkonvingen!
Under mellandagarna passade jag på att träffa vänner, och så kom Tuulie och hennes sambo och hälsade på. Det är ju dem jag ska få bli fodervärd åt i vår! Vi busade såklart även i trapphuset. Nu börjar Saga bli lika busig som Simon, och det är riktigt roligt att se hur gulliga de är med varandra!😃😍

Nyår firade vi hos mina föräldrar! Trots att vi inte varit iväg på någon utflykt sedan sommaren så var det alldeles tyst i bilen på väg dit, och de kände genast igen sig, skuttade glatt omkring och nosade på sina favoritställen och satte sig sedan tillsammans för att titta på trädgården, innan de kom och ville leka!🙂

Föräldrarna har ju hur många prydnadssaker och diverse prylar som helst, egentligen är det ett under att katterna aldrig haft sönder eller vält något när vi varit hos dem. Denna gång hittade Simon en ny spännande leksak, några stenägg…! Dem slickade han omsorgsfullt på, rullade ner dem från barskåpet och fortsatte att slicka på dem när de låg på golvet. Ska inte ens försöka hitta på vad han tänkte om det…🥵

Båda katterna var helt oberörda av nyårsraketerna som smällde och blixtrade utanför. Ostbrickan, däremot, var vääääldigt frestande…!

Hur har er jul och nyår varit?🙂
Hubbe var ensam hemma på julafton då vi var hos min mamma. Han har känts lite stressad innan jul då vi köpt nya möbler och haft rätt mycket besök, därför tyckte vi det var bäst att han var hemma. Han fick två möss på morgonen, de jag trodde skulle bli nya favoriter. Men de var inte så intressanta mer än att han tuggade i sig svansen på den ena. Nya klösträdet vi köpt är däremot populärt nu. Det står så han kan ligga på en hög hylla med stoppad dyna och titta ut genom fönstret. Dessutom är den platsen solig en stund på dagen med så där tillbringar han mycket tid nu. Nyår firades hemma med min mor som sällskap. Vi var ett avslaget gäng i sviter efter magsjuka och mamma med feber. Hubbe var lugn och brydde sig inte om fyrverkerier. Vi lekte lite extra med hans spel så han fick lite godis extra.
Tycker Hubbe verkar cool och charmig som tar saker i sin takt 😉 Han tycker nog det är rätt skönt nu när det är lite lugnare och alla saker är på sin plats och inte flyttas eller ändras! Förstår absolut att han gillar klösmöbeln! En sån fin och bekväm utsiktsplats i solen.😎 Någon mer som vill dela med sig? 😊
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer film
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Och en till. Cupcake är lite galen i tv. Hon kan titta på en hel film
// Nalle Puh//
Det var ju också väldigt mycket bus, som vanligt. Avledning från julklapparna gick ju bra.
// Nalle Puh//
Jag tror att filmerna bara kan ses i datorn eller så beror det på vilken webbläsare man har i telefonen. 🙂
// Nalle Puh//
Vilka härliga bilder och filmer! Jag misstänkte ju att det fanns fler burmor som gnager på julklapparna och älskar naturfilmer, nu är det bevisat också…! 😃 😉