Burma iFokus

Burma

Etikettpyssel-och-annat-smått-å-gott
Läst 616 ggr
burmamys
4

Saga överlistar matte =P

Ni som hängt på burma iFokus eller kanske klickerträning i fokus vet redan att jag klickertränar katterna, och erbjuder dem diverse kluringar lite då och då. Här har jag skrivit om vår klickerträning:

http://burma.ifokus.se/discussions/55c34f5a8e0e7440a1001bcf-klicker-med-tva-katter

För några dagar sedan gjorde jag en ny fodergömma av ett par théaskar, som jag hade tänkt att katterna skulle rulla på för att få ut godisbitarna. La i flera bitar så de skulle ha att göra en stund. Simon tyckte det var en dålig idé att rulla en kub!😎

Påhittiga Saga erbjöd sig att hjälpa till! Nosade på kuben, och fick genast en mycket bättre idé! Hon insåg nämligen att matte hade slarvat och inte tejpat fast den inre delen i den yttre.  Hmm….🤔

Testade att dra lite med klorna…

Några sekunders arbete (max!) resulterade i alldeles för många godisbitar! 😂Behöver jag säga att Saga var mycket nöjd med den nya fodergömman, som var så lätt att öppna och ändå hade så många godisar i sig!😃

Resten av kvällen försökte Saga att, ungefär var femte minut, övertala matte att ta fram den roliga leksaken med den stora utdelningen av godis fler gånger!

Misstänker att det finns fler där ute som har erfarenhet av att bli överlistade av sin burma….? 😉

burmamys
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jodå, en gång till fick hon leka med den nya roliga fodergömman, fast med två godisar istället för fem, och då blev tjatandet lite mildare (helt klart är det utdelningen som avgör hur "rolig" en pryl är).🥵 Jag hade faktiskt förberett två stycken, så även Simon fick en och lyckades på några sekunder dra ut den inre lådan. Mums! 😛

Nästa gång ska jag tejpa… eller jag kanske ska låta den vara så här? Vad tycker ni?