Burma iFokus

Burma

Etikett: kattprat-och-historier
Läst 809 ggr
burmamys
4

Har Simon och Saga blivit vuxna nu?

Under senaste månaden eller två verkar det som att Saga och Simon har blivit mer mogna i sitt tänkande. Det märks mest på Saga, hon har blivit lite mildare i sitt busande, och tar liksom mer hänsyn till Simon när de leker, med eller utan mig. Det innebär att de numera kan jaga vippan tillsammans, utan att Simon behöver vara rädd för att Saga kör över honom som en ångvält hela tiden. 

De kan leka tillsammans nu även på en liten yta som på sängen i gästrummet!😉

Saga har också blivit lite lugnare, hon blir ju fortfarande rastlös ibland och går och ropar men inte lika ofta som förut. Nu händer det lite oftare att hon ligger och chillar och ser nöjd ut. För ett halvår sedan fanns nästan inga mellanlägen, antingen var det fullt ös eller så sov hon.

Det betyder inte att hon blivit slö, bara lite mildare! Hon ser ut som en liten lady när hon ligger och chillar på soffan eller någon annan mysig plats.😍

Och Simon verkar väldigt nöjd med det.❤️

burmamys
2

Saga fick just ett lekryck och rusade genom lägenheten i full fart, för att sedan sätta sig på klösmöbeln och uppmana matte att leka med henne!😂 Som för att betona att hon inte blivit lugn, bara lite mer… vuxen? 

Tja, vad tror ni?🤔🙂

burmamys
2

Kan tillägga att Saga även blivit mer kelig och gosig med mig, hon kommer numera dagligen och tvångsgosar, spinner högt och stångas med pannan och stryker sig mot mig för att sedan lägga sig på mig och tvätta mina händer (eller vad hon kommer åt). Väldigt mysigt! ❤❤❤ Tidigare var det bara Simon som tvångsgosade sådär intensivt med mig. Kanske bra att Saga lugnat sig lite strax innan Sindra kommer? Jag tänker iallafall passa på att njuta av rejäla överdoser av kattmys med mina pälsklingar… 😍😃