Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 1506 ggr
grandma
3

Chokladsköldpadda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Cupcake när hon relaxar på mina ben. Sällan hon gör det faktiskt men hon mognar också kanske. En enormt busig, egensinnig, påhittig och självständig padda som i sommar blir 3 år. På grund av Cupcake får jag låsa garderober och se till att det mesta är stängt annars kan jag komma hem och ha t.ex hela linneskåpet tömt, liggandes på hallgolvet i en stor hög. Eller alla mina kläder i klädkammaren också liggandes på golvet. När hon vill busa med mig petar hon gärna ner något som låter, på golvet. Hon fjäskar inte för någon och är kanske inte lika social som många andra burmor och därför blir hon heller inte mina gästers självklara lilla älskling som Elsa blir. Jag gillar dock hennes egensinnighet så länge som hon tillåter mig att tvångsgosa med henne.  😉 😃Normalt är det ju tvärtom, att burmorna tvångsgosar med människan. Jag gillade INTE paddor från början men allt eftersom tiden gick så ökade burmaberoendet och till slut så satt jag där med en chokladpadda.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[jamilah]
1

Vilken vacker kisse du har♡♥♡

grandma
0

Tack jamilah! Det är som med ens  barn, man tycker de är vackrast i världen och det är ju för att man älskar dem så mycket. 😃

// Nalle Puh// 

Dimocarpus
1

Haha…. Vilken lady! I slutändan så är det deras personlighet man faller för. Man ska först vänta på att burma mamman blir befruktad sen får man väntar ca.65 dagar innan katterna föds och slutligen får man väntar minst 12 veckor innan får hem de. I mitt fall behöver jag väntar till juli/aug innan jag får hem båda mina kattungar. Du har helt rätt Grandma, det är verkligen som ens barn. Och jag längtar….

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
0

#3 Gud så lång tid, börjar nästan längta med dig.

// Nalle Puh// 

[jamilah]
0

Ja grandma vist är det så.♡♥♡

burmamys
1

Åh va roligt att få en ordentlig presentation av Cupcake!❤️ Även om hon inte tvångsgosar med dig på typiskt burmavis, så har hon ju typiskt burma väldigt mycket personlighet och humor. Slår vad om att hon roar sig på din bekostnad lite då och då!😉😍

grandma
0

#6 Absolut att hon skrattar åt mig. 😂 Gapskrattar till och med.

// Nalle Puh// 

burmamys
1

Visste väl det!😂❤️

Dimocarpus
1

Cupcake har ju sån majestätisk min. Precis som en finförmän madam. 😃

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
3

#9 Fisförnäm är bara förnamnet på på damen ifråga.  En del vänner som försöker lyfta upp henne här hemma får en otroligt förnärmad blick innan hon svassar iväg och tvättar bort lorten de besudlat henne med. 😃

// Nalle Puh// 

Dimocarpus
1

Hundra år att vänta. En av mina katter kommer vara leveransklara i slutet av juli/aug. Den andra är inte gjord än men förhoppningsvis redo i juli också då kommer de flytta in hos mig ungefär samtidigt. Det är sjukt länge att vänta. Fruktansvärt länge! Lycko er som har era hemma redan. Jag får va tålmodig…

Sarah-S
1

Älskade katt. Grämer mig fortfarande att jag var tvungen att sälja henne

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

grandma
0

#12❤️

// Nalle Puh// 

Björksätter
0

Hon har verkligen karaktär Cupcake, hela hon utstrålar jag äger världen :) Omgivningen är hennes undersåtar ser hon ut att tänka. Härligt med katter som har stora personligheter tycker jag. Fin är hon!

Gelememos
0

Vad härlig hon verkar vara. Underbar bild också! Jag håller med Björksätter; det ser verkligen ut som att hon tycker att hon äger världen :)

grandma
0

Tack alla, kul att ni ser hennes härliga utstrålning-

// Nalle Puh// 

Denna kommentar har tagits bort.
Sarah-S
0

# 17 tog jag bort då det varken är en chokladsköldpadda (enligt inläggets rubrik) eller on topic // Medarbetare Burma ifokus

burmamys
1

Och naturligtvis är alla välkomna att skriva om och lägga upp bilder på sin katt, men det är bättre att göra det i ett eget inlägg, så man inte kapar någon annans tråd.🙂😉

Dimocarpus
0

Naturligtvis Sarah, det tänkte jag inte alls på. Du har helt rätt, kan ju bli missvisande. Tack Burmamys! 😊

Dimocarpus
0

Bilden är kvar? Kan förtydliga att Sotis är en vanlig bondkatt, föddes i en lada ute på landet. Ingen burma. Han är så fin men "hårrar" fruktansvärt mycket. Gör era burmor det oxå? Hört att de fäller knappt.

burmamys
0

Gör ett eget inlägg! Mycket bättre så 😉

Dimocarpus
0

Jag får göra det. Inte meningen att kapa din tråd Grandma. Jag ville bara visa upp vem jag umgicks med igår 😉 Jag får skapa en ny tråd ja.

grandma
0

#23 Inte så lätt att veta men det brukar ju vara så på forum att man håller sig till det som tråden handlar om från början. Inte alltid så lätt beroende på vad som dryftas men jag håller med Sarah och burmamys, den passar inte riktigt in i denna tråden. Det blev lite konstigt men kommenterar den gärna i en egen tråd. 🙂

// Nalle Puh// 

Sarah-S
1

#21 Jag har tagit bort inlägget igen så det inte behöver bli dubbelpost om du skapar en egen tråd