Första promenaden ute =)
Måste bara berätta att i måndags blev Sindra så nyfiken på porten att jag öppnade den och hon tog sin första promenad ute i stora världen!
Först ville Simon gå ut, men han ville mest busa i trappen!😃

Sedan blev det Sagas tur, och hon gick ett varv runt innergården, nosade och tittade och försökte stirra ner en liten fågel från ett träd.!😂

Sindra var nu jätteivrig!😃 Vi lekte en stund i trappen och hon travade runt överallt och nosade. Jag använder fortfarande en slak lina till Sindra eftersom vi bara promenerat i trappen fyra gånger hittills. Nu gick Sindra ända fram till porten och krafsade på den, så jag öppnade (första gången). Hon stod och tittade en lång stund och tog in alla intryck.

Efter sådär tre minuter gick hon iväg till gräsplätten på gården, tittade uppmärksamt åt alla håll och nosade och lyssnade. Alla sinnen var på helspänn!

Efter ungefär fem - sex minuter tyckte hon det räckte och gick in igen. Nu var det matdags och så snart de hade ätit somnade alla i en hög.
Tröttast var nog Sindra för hon fortsatte sova även när de andra gick upp, och sov gott och väl ett par timmar efter sitt stora äventyr!😍
Nu har det blivit kallt igen så jag väntar tills det blir varmare innan vi testar nästa gång. 😊 Men det känns roligt att hon var så nyfiken och att det gick så bra, hon blev inte rädd trots att en granne gick förbi på c:a 10 meters avstånd.
Vad kul att det gick så bra! Hon är en tuff och modig tjej Sindra. Och väldigt fin :) Vad har du för storlek på sele till henne? Funderar på en sån till Nell. Vi är en bit från promenad än, bara provat sele en gång som jag skrev i mitt inlägg. Nell har inte visat något intresse av att vilja gå ut än så hon får vänta.
Tack Björksätter!❤️ Ja hon är verkligen tuff och orädd, tur att hon är så snäll och trygg i sig själv också. Även om det syns på henne att mamma är en thailändsk katt så tycker jag att hon är väldigt fin.
Jag har en puppia soft harness storlek XS till Sindra. Nell är ju en hel månad yngre så hon kanske behöver växa lite till innan den selen blir lagom till henne? Du kan mäta hennes bröstkorg och hals meed ett snöre och en linjal och jämföra med måtten på storlekarna innan du beställer:
Storlek
Bröst
Hals
XS28.5~39cm21cmS32.5~45cm27cmM38~52.5cm33cmL50~70cm38cmXL57~80cm42cmXXL72~102cm50cm
Tack, ja den blir ju stor nu men tänkte jag skulle köpa en som hon kan ha sen. Har Saga också xs eller har hon större?
Kan de backa ur Puppia-selet?
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Saga har också storlek XS, så det kanske blir så att Sindra kommer att behöva storlek S som vuxen eftersom de redan nu är nästan lika stora (bara 577 grams skillnad i söndags). Puppia soft harness går att kränga sig ur, men det tar ett par minuter så de två eller tre gånger någon av dem försökt har jag inte haft några problem med att hinna fram till katten innan den har lyckats. Så jag är inte orolig för den sakens skull. 😊
Kul att få se Sindra! Hur gammal är hon på fotona? Ska bli spännande att följa henne framöver.😛
Tack så mycket Ilga! Hon är 20 veckor gammal nu och ett riktigt busfrö!😉