Burma iFokus

Burma

Etikett: kattprat-och-historier
Läst 1130 ggr
burmamys
8

Simon filosoferar på högsta platsen!

Simon satt högst upp i stora klösmöbeln imorse och filosoferade för sig själv.🙂

"Hehe kolla utsikten…. här uppe kan ingen nå mig! Tänk förut innan Sindra kom var det lugnt hemma…." 

"…och nu är det full fart hela tiden för hon ska ju springa omkring och hoppa och busa jämt! Busa och bita mig i svansen! Tur att jag är så stor och stark!"

"Men hon ju väldigt mysig när vi gosar tillsammans och tvättar varandra… Och så är det roligt ibland att leka jaga - jagas bara Saga kommer och löser av mig så inte Sindra märker att jag blir trött. Ja så får ju Saga leka och springa av sig med Sindra. Så det är väl mest bra att hon är här…."

"Eeehh hej matte är du här…."

Sanningen är den att Simon är lite för feg för att helt obekymrat hoppa upp till högsta plattformen på egen hand, eftersom vinkeln mellan näst högsta och högsta våningen är väldigt snäv. Han kastar långa blickar på Sindra när hon med lätthet skuttar upp och ned flera gånger om dagen. Nu under natten när ingen såg på, då passade han på att klättra upp till högsta plattformen!😍

burmamys
3

Med all träning som Simon får nu så kommer han nog snart också att hoppa upp på högsta våningen utan att vara rädd att snubbla!❤️

Skorpion76
1

Haha där kan han ligga i lugn och ro och tänka ut alla bus som han ska utsätta matte för!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

ilga
2

Burmor brukar gilla höga höjder.  Men för en stor tung kille kan det nog vara mer besvärligt än för en ung liten tjej. Han har mer kroppsmassa att hålla reda på. Dock verkar Simon ligga i träning så snart blir han kanske lika skicklig som sin unga kompis.

Aleya
1

Ja dina katter ja. Du borde göra en blod och instagram till dom. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
2

Tack så mycket för era svar!😃❤️ 

Ja även om Simon inte är tjock utan bara grov och välmusklad, så får han ordentlig konditionsträning nu med Sindra så han blir nog en smidig panter snart!😉

Har faktiskt funderat på att starta en blogg men är lite bekväm av mig så än så länge håller jag mig till Burma iFokus.🙂

ilga
1

Kan du inte göra både och? Eller blir det för mkt? 😛

Aleya
1

#5 jag tänkte blogg så alla kan hålla koll på dina roliga katter än dom på iFokus. 😉

Medarbetare för Julen

burmamys
2

#6 just nu har jag fått komplikationer efter operationen jag genomgick i höstas, men sen kanske? Å andra sidan blir det en del dubbelarbete, om jag inte helt enkelt flyttar till en blogg. Och jag vill gärna att Burma iFokus ska vara en aktiv sida, där de som är intresserade av burmakatter kan få svar ganska snabbt, både uppfödare/ proffs, vanliga kattägare och de som är nyfikna på rasen. Eftersom jag inte är med i facebook så är det också en fördel att det finns en massa medlemmar här på iFokus som kan se mina inlägg, så jag behöver inte lägga ner jobb på att skaffa följare. 😉 #5 alla som googlar lämpliga sökord hamnar på iFokus, så där ser jag ingen skillnad mot att blogga?

Aleya
1

#8 man måste ju vara medlem för att se en hel tråd på iFokus. Det var mest därför jag föreslog en blogg. ☺ Då behöver man ju inte vara medlem för att se dina fina katter. Men jag förstår din tanke och om du inte har orken.

Medarbetare för Julen

burmamys
2

#9 ja det har du förstås rätt i, att de som inte är medlemmar ser inte hela tråden, men de ser ju ganska mycket ändå. Tack för omtanken ❤

Björksätter
1

Jag skulle tyckte det var tråkigt om du lämnade iFokus.  Det är så många ställen att hålla koll på om man vill följa nån, praktiskt när de finns där man ändå går in och läser. Så stanna kvar tycker jag :)

Aleya
0

#11 nu menade jag inte lämna men komplettera

Medarbetare för Julen

burmamys
0

Tack så mycket Björksätter! 😃😘 Jag stannar här så länge!😊

ilga
1

Ja, gör det om du inte orkar både och i nuläget i alla fall 😉