Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 954 ggr
grandma
6

Min panter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min panter Cupcake blev Grand International Premier förra helgen på SK. Dessutom blev hon nominerad båda dagarna vilket jag såklart är jättestolt över. Det går hyfsat bra för henne och jag har ju blivit utställningsbiten så det blir några utställningar per år. Älskar spänningen och att träffa alla härliga kattmänniskor. Hon är kanske inte den mest gosiga och mysiga burman men hon är förvånansvärt cool och stabil på utställning. Hon skäller lite på domaren ibland när hon blir upplyft men inte så mycket mer. Eftersom hon är extremt nyfiken och ska spana in så mycket som möjligt kan domaren ibland ha svårt att se hennes ögon ordentligt eftersom huvudet roterar på henne. 😉 Det innebär också att hon inte visar den där coola burmalooken som hon ju för det mesta har här hemma.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
1

Cupcake är en sån cool burmapanter!😎 Du har verkligen fångat hennes personlighet i den här bilden tycker jag. Hennes namn är egentligen alldeles för sött för en sån tuff brud…

Grattis till Grand International Premier!😃

grandma
0

Tack Burmamys! Ja namnet är alltid svårt tycker jag. Har väldigt svårt att döpa om dem. Men vi kallar även Cupcake för CC.

// Nalle Puh// 

Björksätter
1

Grattis till utmärkelserna, eller vad man nu kallar det på utställningar. Kan bara hästvärlden och där är det ju placering som gäller, allt poängnivå.

Vi döper heller inte om våra katter utan de heter som de heter när de kommer till oss, däremot får de en massa smeknamn som används flitigare än riktigt namnet ibland :)

ilga
1

Grattis till GIP titeln + nomineringarna!☺️

grandma
0

Tack Ilga och Björksätter.

// Nalle Puh//