Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 1196 ggr
burmamys
7

Högsta våningen i klösmöbeln

Högsta platsen i stora klösmöbeln är Sindras favoritplats när hon vill vila själv en stund. 

Hej Sindra har du sovit lite? "Oj jag somnade lite…." 

"…ska bara vakna…"

Visst är det mysigt här uppe? "Jaa…"

"…och jättebra utsikt över balkongen också!"

Simon har varit väldigt frustrerad över att Sindra suttit på en oåtkomlig plats. Han har hoppat och klättrat och jamat…

Oftast har han gett upp, och lagt sig i soffan och klurat på hur han ska lösa detta. Ja ni vet ju redan att han klättrade upp i smyg för några dagar sedan och sedan låg där jättenöjd på morgonen!😂

Men nu har Simon kommit på det! Om han hoppar från fönsterplatsen så är det enkelt och säkert för honom att hoppa upp på högsta platsen!👍

Och Sindra har välkomnat honom varje gång, har inte sett henne protestera eller bråka en enda gång när han kommit till henne.Tvärtom, de tvättar varandra och sedan somnar hon sött i hans famn.

Simon förvandlas till en stolt och vakande panter med Sindra i famnen…😎

Inte konstigt då att han sett till att lära sig att hoppa upp på högsta platsen!😉

burmamys
5

Saga har hittills inte visat något intresse av att hoppa upp på högsta platsen, utan hon passar på att gosa ännu mer med matte när Simon är hos Sindra. 

Sedan brukar Sindra alltid söka upp Saga och mysa med henne i soffan.😍

Snart somnar de…

Aleya
1

Söt katterna. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
1

Tack så mycket!🌺❤️

Björstorp
1

Vill du berätta vad det är för klösmöbel, den verkar ha en så tjock, bra stolpe?

burmamys
0

Javisst!🙂 Det är en natural heaven IV från Zooplus, jag valde den för att den har avsatser och stor koja i trä, och för att stammarna är 11 cm i diameter. Här är tråden från när jag köpte den (den dyker upp lite längre ner i tråden):

http://burma.ifokus.se/discussions/5503e2728e0e74781d001e5e-vad-har-matte-slapat-hem

Björstorp
0

#5    Tack !  Och tack för tråden  med som vanligt talande bilder 😍

burmamys
0

Så lite så! 😘 Kram

Aleya
0

Och du har tur att du har så mysiga katter. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

burmamys
3

#8 jaa jag har verkligen haft tur! Det är mycket därför jag började skriva små inlägg med bilder, jag blev så förtjust i deras beteende att jag ville dokumentera och samtidigt be om feedback från mer erfarna kattägare. Jätteglad att du gillar dem! ❤

ilga
1

De är rara ❤️ Klöspelare är toppen! Men visst är det förargligt när somliga är högre upp än en själv. Jag förstår Simon ☺️

burmamys
0

Tack Ilga!🌺🙂