Fotografering på balkongen
Jag tycker om ljuset på balkongen de dagar det är lite lätta moln på himlen. Nu i söndags var det perfekt ljus ute så jag passade på att ta lite bilder.
Saga ser så snäll och lekfull ut, trots att hon nu har en vuxen honas utseende är uttrycket fortfarande en kattunges! 😍 Att få ögonkontakt på beställning är nästan omöjligt, de bilder där hon faktiskt mötte kameran med blicken är suddiga allihop för hon rör sig så snabbt!

Men hon kan plocka fram sin grymma look också, när hon tröttnar på fotograferandet…!

Sindra kan också vara söt, när hon sitter fint och blickar ut mot horisonten…😍

Men hon har alltid något hyss på gång och liksom tittar rakt i kameran på ett mycket tuffare sätt.

Och så avslöjar hon att matte lockat dem att sitta på bordet med en liten bit Orijen kattgodis!🤐 Sindra är nämligen inte den som väntar sådär tålmodigt på att matte ska vara nöjd med fotograferingen…

Simon ska ju inte hoppa så mycket nu efter att han varit halt, så han fick visa upp sig på golvet istället. Men Simon är inte den som säger nej till en bit av Orijens kattgodis för att bara stå stilla i några sekunder!😉

Trots att han fick syn på något spännande så stod han kvar och sträckte bara lite på nacken. Ingen av de andra hade stått kvar utan genast rusat iväg och försökt fånga vad det nu var och sedan kommit tillbaka och tiggt godisbiten ändå. Men Simon, han står kvar…😍

Var och hur tar ni helst bilder på era busfrön?🙂
Tack Aleya!❤️ Ja det är ju lättare att få dem att samarbeta när de vilar! 😉 Jag har lite nytta av klickerträningen eftersom de förstår sitt och är vana att göra sitta och göra andra trick i utbyte mot en godisbit. Och det behövs, på balkongen finns så mycket spännande som distraherar, mest fåglar men även människor och deras djur som går förbi, och på lite avstånd även en och annan bil på en inte alltför trafikerad väg.
Det märks direkt hur de är i sina personligheter när de är i den här situationen!

Busiga Sindra har för övrigt lyckats riva ner den stora älgkronan jag hade på väggen i vardagsrummet, typ mellan bokhyllan och lilla klösmöbeln. Vet inte hur hon bar sig åt, men plötsligt hördes en dov smäll när den föll i golvet. Missade tyvärr att ta en bild på det, och nu ligger den i klädkammaren eftersom hon annars tuggar på den så fort hon får chansen. Som tur är blev ingen skadad när den föll i golvet…!🥵
Sindra har även rivit ner en kruka och en vas så de gått i tusen bitar, något som aldrig hänt med Simon eller Saga (de två har fortfarande inte rivit ner något). Och så roar hon sig med att hoppa upp på dörrkanten lite då och då. Inte heller det har någon av de andra gjort sig skyldiga till.
Numera är det kattrace två gånger om dagen minst, och även fler brottningsmatcher än innan Sindra kom hit. Senast för en halvtimme sedan rusade Sindra och Simon (tro mig, han är omöjlig att stoppa i den situationen!) över soffan precis där jag satt, båda flög fram några centimeter från mitt ansikte och de lät som en hel flock vildhästar!😂 Sekunder senare hade Saga kastat sig i leken och i nästa varv var det tre monster som flög och dundrade förbi mig…!🥵
Jag antar att alla hyss och busstreck och den höga aktivitetsnivån beror på att Sindra är några månader yngre än vad Simon och Saga var när de kom till mig. Men det är klart, ibland undrar jag om hon inte är lite extra energisk…? 🤔

Det kan bli rätt bra när de sitter fast i armhålan t.ex 😃
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hahaha…!😂 Ser riktigt mysigt ut!🙂
Här har en glaskula åkt i golvet och persiensnören är avtuggade. Även sladden till en del av wiispelet är avtuggad. I övrigt har Nell skött sig ;). Race är det här också och mycket brottning. Är Simon bra i tassen nu? Har du fått svar på vad det var för fel?
Åh tack!❤️ Då är hon nog bara en vanlig tonårsburma! 😃
Ringde igår och de sa att de inte fått svar än, att det kunde ta en vecka ungefär. Hoppas bara benet håller för alla busrace…🥵
Det här är älgkronan som Sindra lyckades riva ner från väggen.

Vågar ärligt talat inte hänga upp den igen, om den skulle falla på någon av katterna så skulle det lätt kunna bli livshotande skador. Eller finns det ett säkert sätt att fästa en sådan i väggen? Hur, i så fall?
Prova att sätta fast den i taket mitt i rummet så kanske den får vara. För övrigt sätter jag fast det mesta som är löst, blomkrukor t.ex , med vit kludd. Om du har kruka och fat så får du sätta kludd på båda. Min fina arabiska skål som jag fått i present står med kludd. Mina tavlor sitter fast med kludd osv. 🤪😃Ja så kan livet vara med burmor i hemmet, Min nästan döva granne under mig frågar om jag möblerar om ofta. 😂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//