Burmaungar i Skåne
Jätte vackra föräldrar. Ser fram emot att få se dina fina kattungar. Grattis!
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Åh, Teddy - så go han är!❤️
Grattis! Vad härligt med ungar! :)
Tack för positiva omdömen om föräldrarna! Ungarna har ngt att brås på 😃 Jag brukar inte fota förrän ungarna har ögon. Ögonen är själens spegel. Själv tycker jag att sådana foton säger mer om katten på fotot.
I skrivande stund är alla utom en av ungarna reserverade.
Dock kan jag trösta, om ngn skulle vara intresserad att det kommer en ny kull burmaungar om ca en vecka. Mamma är lila syster (IC Sabokah Juliette) till pappa Teddy och pappa är min egen uppfödda SC Tintomara's Tajger Woods, brun. Hans första kull.
Färgutfall båda kullarna: Brunt, blått, choklad och lila.
Så roligt att läsa att du har nya söta kattungar! Grattis till kullen!😃 Ser fram emot att se bilder på dem, och även Juliettes blivande små, när det är dags.
Tajgers "djävuls look" syns fint på detta fotot.
Här syns vilken kraftig gosse han är. Det som inte syns på fotona är hans underbara burmatemperament ❤️
Kunde inte hålla mig när jag ändå var igång med att lägga ut foton. Så här kommer några foton på en brun hona och en choklad gosse ur min andra Ö-kull.
www.tintomaras.com adressen till min hemsida Tintomara's är kanske på sin plats
Åh Ilga, Så vackra katter du har!!!! Dina små är så oj…. pluttisar.
Jag är kär nu. ❤️
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Tack snälla Dimocarpus för de vänliga orden ovan!
Kull nr 2 är född för ca en vecka sedan. Efter SC Tintomara's Tajger Woods x IC Sabokah Juliette. Foton se ovan.
I färgerna: brunt, blått och lila
Grattis till nya kullen!🙂
Tack burmamys !
Jag skulle säga choklad.
Öronkanterna i bild 2 ser ut som svårbestämda chokladungar brukar se ut på bild och nosspegeln skiftar i en mörk ton på den bilden också. I bild 3 ser nosspegeln choklad ut och i profilbilden nr 4 tycker jag att nosspegeln ser mörk ut. Örat antyder en brun nyans där också, tycker jag. Bild 1 är väl den som kan lura en att tro på lila men är inte nosspegeln litet chokladig där också?
Ett perfekt knep att ta till när man tvekar om färgen på ungen eller om det är svårt att se fläckar på en misstänkt sköldpadd är att fota ungen. Bilder verkar ha en förmåga att fånga de där svårfångade nyanserna som man behöver se när det gäller färgbestämning.
Jag brukar bara vänta tills de är äldre 😛
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
# 21 Klart att man måste vänta tills ungarna är lite äldre för att säkert kunna veta, men jag tycker det är kul att forska på färgerna innan också. 😉
Fantastiskt söta kattungar!😺 Blev särskilt förtjust i den sista bilden på chokladpojken som håller upp tassen! ❤❤❤
Vilken sötchock! Ojojoj… 😍🥵
Oj, vad de har fått färg efter bara några veckor eller? Wow! Jag hoppas att min burma blir minst lika fotogenisk och WOW som din chokladkille. Han är ju ursöt!
Tack för lovorden # 29 och 30.
Burmaungen i # 28 är en brun flicka och alltså mörkare i färgen. Hon har 3 chokladbröder så ditt missförstånd är förklarligt ;)
Just det, hon är en brunis såklart… Choklad brukar va ljusare och har en mask ju. Hon är ju otroligt fotogenisk. Jätte söt, jag gillar hennes ansiktsform.
Så din gosse på bild i #16 - #19 var choklad?
#21 Visst, man får ju reda på det i slutänden i alla fall. 🙂 Fast jag tycker att det är kul att kolla in bilder och gissa färger och även kön.
Härliga buspojkar!😍
Men oj Ilga! Vilka sockerbitar! Lycko blivande ägare till dessa bröder!
Tack för lovorden # 35 och # 36 😉