Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 813 ggr
burmamys
9

Simon är nöjd med livet!

Tyckte det syntes så tydligt på den här bilden!😍

Och det kanske inte är så konstigt. Han får massage varje morgon och njuter för fullt av denna (se "Simon har ont i en tass") och är mer aktiv och busig än någonsin, leker och gosar med Saga och Sindra, och är extra intresserad av att nosa ochtvätta på Sindra som hade sitt första löp för inte så länge sedan. Förut var det mest Saga som busade med Sindra, men nu är faktiskt Simon den vildaste av de tre!🤪

Kattrace med Simon galopperande över soffan (och inte bara de lättfotade Saga och Sindra)  är också en helt annan upplevelse. Mera tyngd, liksom…😉 Att fånga dessa vilddjur i full fart på bild utan bildstabiliseringsfunktion är tyvärr så gott som omöjligt!😎

Ett nytt påhitt som snabbt blev jättepopulärt är att hoppa upp på skåpet ovanför badrumsskåpet (nästan i takhöjd).

För att hindra det har jag satt för med en kartong. Men när jag öppnade skåpdörren igår så testade Simon att hoppa upp och sätta sig uppe på den 1 cm smala skåpdörrskanten!😮Det gick ju inget vidare, han rasade omgående ner i handfatet och hoppade vidare till golvet. Jag blev rädd att han skadat sig och kände igenom honom men han verkar som tur är ha klarat sig! 🥵Hoppas att han lärt sig nu att inte hoppa där igen!😎

Ännu ett nöje är att busa i utrymmet under soffan och ovanpå extrasängen som ligger där. Just på denna bild är det Simon och Saga som busar, det ser ni väl?😉 Så ja, den madrassen är nog lite repig vid det här laget…. Suck.😕

Jag har fått ställa saker på fläkten i köket också, annars hoppar han upp på utrymmet ovanför köksskåpen. Jätteroligt att hämta en stol för att nå upp och lyfta ner 5,7 kilo Simon (som tycker det är ett utmärkt ställe att vara på)….😡

Och så har jag tejpat alla socklarna under kökssåpen (jo, han har öppnat allihop…) det är ganska underhållande, för jag har tagit honom på bar gärning när han krafsat upp en sockel, och sedan sitter och tittar medan Saga och Sindra kryper in och inspekterar innan han gör dem sällskap. Han kommer också ut först och sitter och stolt visar upp sitt verk! Knaskatt!😂 Men nu är det tejpat…. 

Sindra har också tillfört ett nytt nöje - att klättra i gardinen i vardagsrummet! Jag är mycket glad över att Simon inte försöker göra detsamma!

Nu kanske någon tror att jag inte aktiverar mina små älsklingar, men det stämmer inte riktigt. Vi går på koppelpromenad minst ett par gånger i veckan (om vädret tillåter), letar godis i fodergömmor, tränar klickerträning och leker självklart varje dag med vippa! Ifall någon undrar.😎

Min gissning är att han mår toppen och vill visa vilken stor och stark panter han är inför Sindra!😃❤️ Vad tror ni?

[[Grinchiga Grinchen]]
0

På första bilden tycker jag det ser ut som han precis har vaknat XD Väldigt fina är dom!

burmamys
0

Haha nejdå, han hade nyss ätit!😉 Tack 🙂

[[Grinchiga Grinchen]]
0

Dom ser ut som spioner under soffan! Du skulle anmält dom till nästa Mission impossible film! :D

Bill&Bull
0

Han är ju bara för vacker Simon 😻

||My Love For Animals Is Immortal||

burmamys
1

#3 Haha ja det borde jag ju göra! Särskilt när det såg ut såhär under köksskåpen…

#4 Tack snälla!❤️

grandma
0

De beter sig som burmor brukar. 😂  😛

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

burmamys
0

Så är det nog! Men innan Sindra kom till mig så var det faktiskt lite lugnare här. De enda bus som förekom var kattrace en eller två gånger om dagen, och att utforska utrymmet under köksskåpen. Nu är det lite mer…. 😀

Dimocarpus
0

Hjälp, värsta kattungar! 😃 Skönt att höra att hela familjen mår bra och särskilt Simon.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
0

Tack ❤ Ja nu vet du vad du har att se fram emot…!😉 Simon och Saga var ju 10 respektive 11 månader gamla när de kom till mig. Men sen beror nog iallafall Simons vilda lekfullhet på att närvaron av en fertil Sindra piggar upp lite extra, samtidigt som det såklart är skönt att vara smärtfri.😃👍 Och så är det ju försommar! 🌸

Dimocarpus
0

Jag menade såklart en kattunge, unga fröken BUS. Då vet jag att det kommer bli fullt fart där hemma. 😃

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
0

Jo det förstod jag. Men ärligt talat är det inte så stor skillnad längre… 😉 Japp, med två busfrön i bästa busålder så är det nog ingen tvekan om att du kommer att få massor med härlig underhållning! 😃

Dimocarpus
0

Burmabus, du anar inte hur mycket jag längtar. Vill bara att de ska va här nu nu nu! Men det är inte långt kvar tills Nani flyttar in. Bara 1.5 mån kvar.  😉