Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1154 ggr
grandma
2

Bilder från NERK utställning i Örebro Juni 2016

Jag tänkte vi kunde lägga upp bilder här från utställningen och jag vet att alla inte är medlemmar  på iFokus men jag ska försöka få tag på de som tagit lite fler bilder än vad jag har gjort. Hade varken väska eller ficka att ha min telefon i så det blev på min egen katt i stort sett. Bilder från middagen på personer lägger jag inte ut här. Men jag börjar här nedanför och så få ni andra bara  hänga på i tråden.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

grandma
2

Hotellrummet och Cupcake kollar in fåglarna

På hotell måste man kolla hur högt upp man kan komma

Undrar om man kan gå här??

// Nalle Puh// 

grandma
2

Cupcake fick jättefin bedömning dag 1 och tog ett CAPS och dag två blev hon nominerad tillsammans med Pia Pizzi´s Early Dawn och Globetrotters Fontana(Foxy) men vår konkurrent utanför burma var en korat som ville vinna och gjorde det.

// Nalle Puh// 

burmamys
1

Vilket härligt initiativ! 😃👍 Längtar efter ännu fler bilder. Och grattis till nominering! Vore kul att få veta hur det gick resultatmässigt också på utställningen! 😊 Hihi klart att Cupcake måste inspektera hotellrummet….! ❤

grandma
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

// Nalle Puh// 

grandma
2

Den blyga violen Nell hos domaren Donatella som fick henne att känna sig lite mer trygg.

nedan lilla Nell i mattes famn.

// Nalle Puh// 

grandma
1

Jag är faktiskt inte säker på om detta är Mary Hellmans Pekka eller picko Pekka dvs hans son. de ser exakt likadana ut.  😃Same same but different som vi säger.

// Nalle Puh// 

grandma
2

Pia Pizzi´s Early Dawn,  Eller Elly blev bästa kastrathona i vår inofficiella tävling. Grattis till den vinnande surlooken. 

// Nalle Puh// 

grandma
1

// Nalle Puh// 

grandma
1

Lila tjej hos domare Glenn. Kan vara Sarahs.

// Nalle Puh// 

grandma
1

BUR n från Shai San Wars burmor i husses famn till höger. Nedan Shai san Wars Silky Majestic Zoe och Globetrotter´s Fontana även kallad Foxy som blev Mean Queen på lördagen.  Super snygg blåpadda och Zoe är inte så dum hon heller. 

// Nalle Puh// 

Dimocarpus
0

Tack, oj,  vilka ögongodis hörni! Älskade burmor ❤️

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

grandma
1

Katten

// Nalle Puh// 

grandma
1

Här har vi vår egen hörna. Den snygga burman på bilden är Scandinavian Winner Stjärnviks Aristocat Cinderella (Ella) . Uppfödare Sarah Mitzeus, ägare: Sarah Sandell. I mina ögon den bästa burman ever och jag är inte partisk trots att jag känner båda Sarorna. Jag har haft den äran att träffa den fina dam och hon är helt underbar med ett temperament som är outstanding.  Ja kära medlemmar, detta var allt jag mölkade ut från Sarah i form av bilder. Jag har tagit mig friheten att retuschera ansikten på utställare och domare men det hoppas jag att ni har överseende med. 

Hoppas få träffa fler nya burmaälskare på utställning i framtiden.  Ni får all hjälp ni behöver.  😍

// Nalle Puh// 

Björksätter
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul att se fler bilder från utställningen. Mina bilder är då väldigt egotrippade, bara på Nell :). Och sen denna som visar scenen på bästa ungdjur i burmaspecial.

grandma
0

#14 Egotrippad är jag också i så fall.  Tar nästan alltid bara på min egen katt… i buren. Hos domaren är jag för fokuserad på vad hen säger. Om någon tog fler bilder, även om det bara är på sin egen katt så lägg in dem, snälla. det är bara roligt och reklam för rasen.

// Nalle Puh// 

burmamys
0

Wow, vad roligt med så många bilder från utställningen!😃 Precis det jag önskade mig, då har jag iallafall bilder att njuta av när jag nu missade själva partyt. Tack så mycket grandma! ❤️❤️❤️

grandma
0

Tacka SarahS , det var hon som höll i kameran. 😃

// Nalle Puh// 

burmamys
0

Jättesnällt av er båda i så fall! ❤ Och bra reklam för burmarasen 😉