Kattungar igen
Nu går jag i väntans tider igen. Både Yster och Esther är parade och jag väntar spänt på att se om de är dräktiga I så fall är det två kullar som föds i januari med 100% lila kattungar Så spännande och roligt efter ett lite kortare uppehåll
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Lycka till!
Spännande! Hoppas du får massa fina söta ungar.
Åh va roligt och spännande! 😃 Kan tänka mig att du längtar efter att få pyssla om ett gäng små busfrön, särskilt som du haft en liten paus nu. Är det något särskilt du hoppas på med just dessa små? Varmt lycka till! 😊 Och så hoppas jag att vi får se bild på sötnosarna när de kommit till världen? 😍
Så spännande, jag tycker att särskilt din Esther är så vacker och har ett speciellt uttryck! Det ska bli roligt att följa!
Snart dags för oss att få hämta våra två små damer nu, det känns spännande och roligt ;~)
Här hemma verkar det som att Esther löper igen men att Yster är dräktig
Esther får vänta till senare nu och så tar vi en kull i taget
Grattis! Vad roligt och lycka till!:)
Esther är i löp igen och hos sin tilltänkta igen Håll tummarna att det tar sig denna gång. Det tog iaf bara 20 min innan det var "action"
Åh va spännande! Blir kanhända ganska tätt mellan kullarna då så du får huset fullt med små lila bus-och-mys-krabater!😍 Underbart!😃
Måste erkänna att jag längtar tills jag också får uppleva hur det är att pyssla om ett gäng miniligister…😊
Här var det dåligt med uppdatering 😞
Iaf så fick tyvärr Yster livmoderinflammation och kastrerades, surt sa räven men sånt som händer ibland
Esther fick en kull den 18 feb och det blev 2 tjejer och 2 pojkar, alla lila så klart ☝️
Det ser ut som om jag inte kan låta bli att spara då jag förälskat mig i en av tjejerna

Så söt! Förstår att du behåller en :)
Jättesöt! Verkligen fina ögon ❤ Tråkigt att Yster fick livmoderinflammation, men det är ju sådant som kan hända som sagt. Hoppas det läker bra och att hon får en fin tillvaro som kastrat 😊
Vore kul att få se en bild på de andra tre också? 😃
Grattis till fina kattungar. Tråkigt för Yster men nu kan hon pensionera sig i förtid å njuta av livet som kastrat.
Du måste visa fler bilder på kullen. När blir de leveransklara?
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Men så söt! Grattis till småttingarna! :)
grattis så här lite sent
S*PascuumSilva's burmor
http://www.pascuumsilva.se
Sötnosar!!
Men oj så vilken socker kull! Hur gamla är de nu? Nu blir jag sugen på ordna en kull på egen hand för att få uppleva små kattungar för de är riktigt söta.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Ojojoj så söta…! ❤❤❤ Blev ännu gladare nu över att jag blivit fodervärd åt Sindra. Tänk att det en dag kommer att fara runt små busfrön hemma hos mig!😄 Lääängtar!!! 😀
De är 4 v idag Det är underbart att uppleva kattungar men även ett stort ansvar mot de små, köpare och rasen
Ja visst är det ett stort ansvar! Och säkert jobbigt ibland. Men just nu är det bara jätteroligt och dina små är hur söta som helst!😉
#23 Ja det är väldigt bra start med hjälp av en erfaren uppfödare 👍, men att som #20 vilja ta en kull kattungar för att "de är så söta" är ett av de sämsta argumenten anser jag.
Så resonerar varenda huskattägare 😡
Jag känner mig ju också sugen ibland att ha en liten kull här hemma men eftersom jag inte är beredd att bli uppfödare med allt vad det innebär i ansvar, oro för både ungar och mamma katt m.m så kommer det inte att ske. Vill inte ta en kul bara för att det är gulligt. Skulle jag göra det så vore det bästa att börja som fodervärd med en uppfödare som finns i min närhet som stöd och hjälp.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Och jag säger att hur söta de än är så räcker det med en för tillfället :). Så mycket energi som de är i de små :). Och en bra uppfödare är verkligen viktigt. Vår tjej är trygg och välhanterad och rätt stor skillnad på mot de huskattungar vi haft tidigare. Det märks att hon kommer från en erfaren uppfödare som lagt tid på sina kattungar. Jag tycker det tar tid med bara henne. Allt pyssel och hantering och lek som krävs, skulle inte vilja ha 5 samtidigt hur mysigt och underhållande det än är ;). Tur att det finns de som vill :). Själv lägger jag min överskottsenergi på hästarna och de två kissar jag har.
Sara, det var menat som en komplimang till dig men tråkigt att du uppfattade på det sättet.
🤪😍😍❤️
// Nalle Puh//
Dom är ljuvliga allihopa d kan ja lova! Och doften av kattungar gör en smått galen!! ❤️
så perfekt man kan vara. en riktig burma look.
henne hade jag med behållet
lycka till med henne. puss på henne
S*PascuumSilva's burmor
Är det The Last Dragon som visar kattityd?😉 Helt underbar är hon! Ser ut att bli riktigt busig och härlig tjej!😍😍😍
snyggingar.
nu kan jag tänka mig en lila igen. fast det får vänta ett tag.
S*PascuumSilva's burmor
Ursöta!😍 Lycka till med vaccinering och id!🙂
Så fina de är! Mycket karaktär på allihop.
❤️❤️❤️
Min lilla tjej börjar utvecklas till en mycket vacker burma
Ögonfärgen och formen är "to die for" 😃

Jag blev så förtjust i den andra tjejen i kullen att hon också fick bli kvar 😍
Hon debuterade på utställning i Norge förra helgen och slog till med ett Best In Show

Så söta så ❤ Roligt att du behåller båda flickorna! 😊
Grattis igen till er. ❤️
// Nalle Puh//
Ljuvliga små varelser men gissar att både matte och mammakatt är ok med att en del av ungarna försvinner ur boet när de blivit tonåringar 😉 Härlig ögonfärg, Nikitas är tyvärr ganska blaskigt blekgröna, även om hon konstigt nog får gula ögon i viss belysning.