Simons långa promenad
Sedan vi kom hem från semestern i sekelskifteshuset har det regnat och åskat en hel del. Så i väntan på att kunna gå ut med katterna passar jag på att visa lite bilder från Simons långa promenad dagen innan semestern.🙂
Redan första besöket i porten hade Simon bestämt sig, hoppade ner från plattan till marken. Hukade och tog sats…

…och travade i snabb takt längs husväggen, han sprang på plattorna på insidan om buskarna och cykelställen och jag sprang efter!🤪

Stannade till halvvägs, precis innan nästa sträcka buskar och cykelställ, och jamade lite. Det här var läskigt men han hade bestämt sig och tänkte inte stanna!😡

Framme vid staketet i slutet av huskroppen (c:a 150 meter bort)!

"Okej matte, det här är lite läskigt men du hänger väl med?"😐

Simon samlade mod och gav sig sedan av in på gården!🤓

Jamade om vilken modig panter han är!😎

Rullade sig på asfalten för att alla skulle veta att han varit där!😉

Läänge!😃

Jääättelääänge!😂

Skyndade förbi sandlådan!🤐

Och fortsatte med att inspektera hela cykelstället inne på gården.👍

Nästan hemma blev han plötsligt lite osäker, saktade in och gick försiktigt de sista stegen hem till vår port.😐

Så härligt att se honom självsäker ute igen! Hoppas att det håller i sig nästa gång vi får tillfälle att gå ut. 😉
Härligt! Heja Simon, tuffa killen :)
Simon hälsar och tackar! 😁👍❤
#0 Fina Simon! 🙂
Hoppas ni inte har sådana grannar som vi hade en gång. När jag gick ut med min katt i band, och passerade gårdens sandlåda, så stack en kvinna ut huvudet genom fönstret och skrek att vi inte fick gå där för då kunde sanden bli förorenad. Jag påpekade lugnt för henne att min katt aldrig skulle få för sig att göra några behov i en sandlåda - sådant gör man hemma i sin egen låda. Då skrek kvinnan att doften från kattens fotspår kunde locka till sig andra katter, som gjorde sina behov i sandlådan. Orkade inte tjafsa med henne, så jag nämnde inget om de katter som gick löst i området och som utgjorde en mycket större "risk" för förorening av sandlådan. Tog istället min katt och gick hem, för "mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker