Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 848 ggr
Sealle
2016-07-17 18:35
5

Bärplock

Var ett tag sedan jag var inne här så tänkte göra en liten uppdatering 😃 Dexter har det väldigt bra, sommaren är en galet bra årstid enligt honom. Alltid folk hemma, ingen har bråttom iväg på morgonen utan det finns alltid någon att ta sovmorgon med, dagarna är långa, vädret är varmt och dörren ut står öppen 24/7. Fantastisk enligt honom ☀️

Idag var jag ute i trädgården och plockade vinbär och då passade Dexter på att hänga med ut.

Medan jag slet så låg han och solade någon meter bort.

Efter ett tag tror jag att det blev lite varmt så han flyttade in i skuggan. Självklart var han tvungen att se om det var något ätbart i bunken (bären fick icke-godkänt) 😉

Dexter hatar verkligen att bli fotograferad, han är ingen linslus utan gör sitt bästa för att titta överallt förutom in i kameran… Förutom när han försöker sticka in näsan INUTI kameran 🙄  När han såg att jag försökte smygfota så tyckte han nog att jag kunde använda min "paus" till att klappa honom istället, så han kom fram…

Efter ett tag tror jag dock att han tyckte att jag blev jobbig för då gick han bort till solen igen och satt där en stund. Sen kom han tillbaka för att nosa lite på bären igen.. trots en andra kvalitetscheck så dög de fortfarande inte till att ätas 😷

Sen gick jag in för att rensa bären medan Dexter stannade kvar ute en stund till… fast det dröjde inte många minuter innan han också kom in. Det blev väl lite tråkigt att sitta där själv 😂

Det var allt för idag! Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, jag fotade för en gångs skull inte med min kameran utan med mobilen.

Sista bilden får bli en ful en på min griniga gubbe som tyckte att nu fick det minsann räcka med dessa medelmåttiga klappningar och kliningar…dags att lägga undan telefonen och fokusera på vad som är viktigt (dvs han) 😎

En fortsatt glad sommar önskar vi 🌺

burmamys
2016-07-17 18:56
1

Välkommen tillbaka! Dexter ser ut att ha det fint, förstår absolut att han måste kvalitetschecka vinbär, tänk om det går att äta?😂Roligt att få en ordentlig uppdatering om fina  Dexter!❤️

Dimocarpus
2016-07-17 21:47
0

Men åh så mysigt ni har det! Vad härligt att han verkar haka på utan att springa iväg alltför långt. Kul att Dexter också är lika chokladbrun som Nani. Så fin färg tycker jag! ❤️

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Sealle
2016-07-17 22:35
1

#1 Han försökte faktiskt stoppa in ett i munnen och då blev jag lite rädd (tänker om det är giftigt?) men det ramlade ut av sig själv innan jag hann ingripa haha.

#2 Ja, Dexter brukar hålla sig på tomten eller i skogen bakom huset vilket känns skönt, så slipper jag oroa mig så mycket! Bästa stunderna är nästan när man bara kan vara tillsammans utan att egentligen göra någonting 😍 Jag läste din tråd om Nani, så himla söt (och fint namn också!) Chokladfärgen är den läckraste enligt mig, speciellt i solsken då den blir alldeles gyllene! Enda nackdelen är att det är svårt att fota i mörker för den mörka masken gör att ansiktet försvinner haha ..

Dimocarpus
2016-07-18 00:11
0

Visst är de det… Bästa färgen enligt mig med 💜 Så glad att jag fått den färgen jag velat ha i första hand!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.