Nell och Sam längtar till jul
Det här med julen som kommer är spännande för både mig och katterna. De firar sin första jul och vi vår första med dem. Jag har fått inse att vår jul inte kommer se riktigt likadan ut som tidigare jular. Nell och Sam är betydligt mycket mer intresserade av julsaker än någon annan katt vi haft. Jag tror de är mer intresserade av julpynt än jag någonsin varit eller kommer bli. Julpynt är till för att noga studeras enligt dem ;). Jag gillar halmpynt men annars är jag rätt modest i mitt pyntande. Mitt favoritpynt är dock inte speciellt synligt i år. Vi har ett halm hjärta på toadörren och det hänger peppar peppar kvar än. Igår satte jag upp en liten halmkrona på en plats jag hoppas de inte kommer åt den från. Vi har ju bara 2 m i takhöjd så lite knöligt är det att hitta bra platser. Annars är min mest pyntade plats hallen dit dörren är stängd, där brukar inte vara mycket annars. I hallen står min amaryllis som jag inte vågar ha någon annanstans då den är giftig tydligen. Jag som brukar ha en 3-4 st normalt. Där förvaras oxå julklapparna för det här med snören är ju väldigt roligt! Nell är snabb som en vessla ut i hallen och det första stället hon springer till är förstås julklapparna. Det gjorde hon innan de var inslagna med så jag tror hon har svårt att vänta till julafton :). Som tur är finns där ju ett litet paket till dem var så de kommer inte bli besvikna. Jag tror dock de som alla "barn" kommer gilla omslagspapperet och snörena bäst ;). Häromdagen slog jag in klappar och passade på när de låg och sov. Jag han nästan klart innan de insåg vad jag gjorde. Sen var det mycket svårt att bli klar för de är ju väldigt hjälpsamma. Tugga inte på snörena var mitt mest upprepade mantra. Det här med att ha julklapparna under granen kommer bli svårt tror jag. Granen har förövrigt inhandlats en julgransfot i gjutjärn till. Knutit fast den i taket har vi alltid gjort men vi hade på känn att det inte skulle räcka i år. Så nu står den förhoppningsvis stadigt även med två katter i den. Pyntet blir plastkulor och små trägunghästar. Halmsakerna får ligga i lådan tills vi vet hur mycket som får sitta kvar överhuvudtaget. Sam tror jag mest längtar till julmaten. Mat är väldigt intressant och han kommer nog försöka få tag på en liten eller två godbitar om det går. Nells fokus ligger på julklapparna. God jul till er alla från Nell Sam och mig Delar en bild från vårt julpyssel :)
Aw, så fina :)
Hahahaha ja det är likadant här hemma. Klappinslagning är det bästa men gran blir det inte.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Åh vilken härlig redogörelse!😃 Kan bara konstatera att sådant är livet med burmakatter, man får plocka undan allt som går att tugga på eller riva sönder… Men det är det värt, eller hur?😉
God jul Nell och Sam plus familj! Vilken härlig bild! Den säger allt den! Hälsningar från Nani, Linou med matte
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.