Samtal med Simon
Idag har jag mätt upp balkongen ordentligt för att kunna beställa nytt golv. Simon hade en del att säga om detta!😎
"Matte… hallå!"
Hej Simongubben!

"Jo jag tänkte att jag skulle hjälpa dig med randiga pinnen idag!"
Vad säger du Simon?

"Idag när vi lekte med randiga pinnen!"
Oj var det något viktigt?!

"Ja du lekte med randiga pinnen och när jag ville vara med så flyttade du på randiga pinnen!"
Lilla gubben vart du arg nu…?

"Jag skulle ju bita på randiga pinnen och döda den!"
Oj då!

"Ja och så började du leka på en annan del av golvet och så kom jag dit men du flyttade randiga pinnen en gång till!"
Simon vännen hade du så mycket att säga idag!

"Förstod du inte att jag ville leka med dig?"
Va? Gullegubben!

"Ibland tror jag du har lite svårt att förstå vad jag säger."
Ska vi gosa lite?

"Jag tycker vi ska leka tillsammans, det blir mycket roligare då!"

Jaa du är jättefin Simon!
"Okej du fattar nog inte."

Inte lätt när man har så mycket att säga men liksom pratar olika språk. Visst finns det fler pratsamma katter här?🙂
Tack Aleya! 🙂
Jag är (kanske inte helt förvånande) vansinnigt kär i denna charmiga kille ❤️ Önskar jag kunde prata kattspråk! Han har ju så mycket att säga varje dag, det jag postar här är ju en bråkdel av alla samtal Simon försöker föra med mig.🙂
Kram ❤️
Naturligtvis älskar jag alla tre katterna lika mycket, men de är ju individer och det är olika saker hos dem som jag blir extra charmad av. Gissar att det är samma för de flesta kattägare!🙂
Åh, känner igen blickarna och uttrycken. Här hemma har vi också många nyanser av blickar och ansiktsuttryck. 😃
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
#7 😁 #8 Härligt att Nani också pratar på liknande sätt! 😃 Vore super om du fick tillfälle att lägga in en bild på din gospropp!
😍😍
Hahahaha ! Han är så uttrycksfull den gode Simon.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Tack så mycket #10 och #11 ❤ Ja visst är han en uttrycksfull kille! 😃👍