Sindras knoddar fyra veckor gamla
I lördags fick jag ett gäng bilder från Tuuli på Sindras små underverk, som nu hunnit bli hela fyra veckor gamla!😃 De skickade ett par videor också, kanske du Grandma kan tänka dig att lägga upp dem när du får tillfälle?
Känns krångligt att beskriva dem hela tiden, så för mig själv har jag gett dem "arbetsnamn" i väntan på deras namn till stamtavlan som Tuuli och Johan ska ge dem. Namnen utgår från hur jag uppfattat deras personlighet på de bilder och videor Tuuli har skickat dem, så mitt underlag är ju begränsat. Ska bli spännande att få höra sen hur Tuuli och Johan uppfattat dem!
Ronja - en mysig tjej med egen vilja! Mjuk och go men pigg på äventyr! Hänger ofta med Rowena. Här är fina Ronja!

En tidigare bild på Ronja:

Romeo - visst ser han ut som en mysig älskare? Tyvärr har en tårkörtel fallit fram i ögonvrån på Romeos högra öga, s.k. Cherry eye. Romeo har varit hos veterinär som rekommenderade att de avvaktar lite, men eventuellt blir det en kur kortison eller en enklare operation längre fram (då man helt enkelt syr fast den på sin plats). Så vitt vi vet är det inte ärftligt. Håller tummarna för att det ordnar sig för lille Romeo!

En tidigare bild på Romeo (med Rowena strax bakom):

Rowena och Ronja - Rowena betyder berömd och lycklig, den här tjejen är stor, verkar alltid glad och väldigt aktiv och är längst fram och tar för sig! Jag tror hon påminner en hel del om sin mamma i sättet. Rowena är ofta tillsammans med Ronja men går också på egna äventyr och verkar ta för sig lite mer än Ronja som verkar vara lite lugnare. Rowena är den av de rödpigmenterade som jag tycker är lättast att känna igen med sin ljusa crémefärg och den höga pannan.

Enda solobilden på Rowena men där gäspar hon så den blev lite suddig! Men den höga pannan, som endast Rowena har fått, syns tydligt. Varken Sindra eller Sigge har särskilt hög, välvd panna så det kommer nog längre bakifrån.

En tidigare bild på Rowena (med hakan vilande på Ronja):

Runo - det var lite av en överraskning att den lilla röda var en kille men på den här bilden syns ju ballarna! Runo betyder hemlig visdom och han verkar vara en kille som funderar mycket.

En till bild på Runo, där vi ser hans ansikte!

Jag hade svårt att hitta en tidigare bild på lille Runo, men här ser vi Runo, Rowena, Romeo och Ruth på rad bakom Rasmus (och längst bak skymtar Ronja):

Rasmus betyder älskvärd, jag tycker han ser så charmig ut med de där stora öronen, och han verkar vara väldigt nyfiken, är liksom Rowena ofta framme och kollar på saker och klättrar på besökarna.

En tidigare bild på Rasmus (till höger om den större Romeo):

Ruth - en så fin röd tjej som verkar mjuk och mild i sättet, namnet betyder den omtänksamma, och det kändes bara rätt. Jag hade först svårt att skilja på Runo och Ruth, men när jag tittar efter så ser jag att Runos öron böjer lite utåt, medan Ruth har raka öronkanter. Runo har också lite längre nos än Ruth.

En till bild på söta Ruth, från i lördags, då hon vägde 455 gram:

Och så en tidigare bild på Ruth:

Och så sist men inte minst en bild på hela gänget som har somnat tillsammans. Bakre raden består av Rowena och Runo som vilar på Ronja, och så Ruth som rullat ihop sig. Ronja ligger nära Rasmus som är vänd mot Romeo, som är närmast kameran och ser ut som att han precis har vaknat eller inte riktigt somnat än.

Så tills jag fått veta vilka namn Tuuli och Johan har valt så kommer jag att använda mina smeknamn, det blir liksom lättare att prata om dem då.😉
Åh så söta de är! 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tack snälla Carmarino! ❤️ Ja visst är de härliga! 😃
Nu är det väldigt stor variation i den här kullen, i och med att föräldrarna är så olika, och ändå tycker jag det är knepigt att skilja på Runo och Ruth. Förstår verkligen att det behövs något knep för att skilja på individerna i en jämn kull, särskilt när flera av dem har samma färg. Har sett att en del använder halsband och andra målar klorna med nagellack. Finns det fler knep?
Oj, vad sjukt fina! Nu har Sindra säkert fullt upp… Hahaha… De vill säkert utforska nu.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Tack ❤ Ja visst är de härliga?! 😃
Tack så mycket!❤️ Jag fick ett par bilder nu i torsdags som jag glömt dela med er. Det är en bild på fina Ruth…

….och en på lilla Runo, som faktiskt är riktigt vältypad!

Och så en på alla tillsammans!

Ser fram emot fler bilder nästa vecka!🙂
Oj vad stora de har blivit nu. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Fyller på med ytterligare ett par bilder, och så kanske grandma kan vara snäll och publicera de två videor jag precis har skickat?🙂🌺
Kolla in Ronja och Rowena, de verkar verkligen trivas tillsammans!❤️

Lilla Runo är nyfiken på den som håller i kameran.😍

Rut ser ut att ha upptäckt något spännande!👍

Och så alla tillsammans!😃

Tänk vad fort tiden går, imorgon är de sju veckor gamla….!😍
Så stora de är. Halvvägs till leveransklara väl? 😍
Nej, vi får vänta lite längre än de vanliga 12 veckorna. De kommer att säljas när de är omkring 15-16 veckor, för att de som inte ska användas i avel ska hinna kastreras, och så vet jag att uppfödaren helst vaccinerar lite senare än de flesta, för att vara säker på att mammas antikroppar ska ha minskat ordentligt.👍
Om någon som läser är intresserad av någon av de små yrvädren så går det bra att skicka pm, så kan jag förmedla kontakten.🙂
Oj, vad stora de är. Jag hade lätt kunnat köpa en om det fanns plats hemma. Kul att du uppdaterar ”godispåsen”. Sjukt fina är de alla oavsett utseende och färg.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Tack snälla ni!❤️ Ja, en annan fördel som jag inte nämnde innan är ju att ungarna är lite mer mogna och har lättare att hantera omställningen till nytt hem. Och jag kan lova att de fortfarande har massor med kattungebus kvar!😉
#12 Trodde de var sju veckor, så det var därför jag trodde de var "halvvägs". ☺️
Bra att de väntar tills de är tillräckligt gamla. För min del föredrar jag nästan att få en lite äldre katt, för de kan vara rätt jobbiga när de är 12 veckor (även om de är urgulliga). 😃
#16 Ja, det är bara fördelar med att vänta lite! 😊