Lila eller choklad?
Hur ser man skillnad mellan choklad och lila på små kattungar?
Jag har fått två ljusa kattungar i kullen, men är de olika färger? Hanen är lite mörkare än honan men inte mkt jämfört med henne som jag antar är lila , finns det något självklart som avgör om kattungen är choklad eller lila eller är det bara att vänta och se? Vad tror ni?

Jag har för mig att ett tecken på choklad är att du kan se en brun rand kring öronkanten…
Tja, jag vet inte vad jag ska tro får väl avvakta å se vad jag gissar på att de är för färg ;) Okej, spanar in deras öron men känner mig inte säker ändå ;)
Det som skulle kunna antyda att den ena är choklad och den andra lila är att det finns en viss skillnad i nyans i deras pälsfärg. Den ena verkar vara litet mörkare. Men det är inte ett helt säkert tecken. Den ena kan ju bli mörkare choklad/lila och den andra ljusare.
Ett annat tecken, när de är så här unga, kan vara om någon av ungarna har en kraftigare färg på nosspegeln. Alltså kraftigare röd/rosa men säker kan man inte heller vara när de är så här unga.
Snart kommer du att veta! Chokladerna mörknar ganska snabbt.
Ja, jag väntar med spänning :) För i nuläget är det bara nyansen på färgen som är lite mörkare på hanen…
Nu har de växt på sig och båda har mörkare öron, jag tycker det ser ut som om de bägge är choklad eller har jag fel??
Först ut är honan:
Jag tror som du, i alla fall av bilderna att döma, att båda verkar vara choklad. Öronkanterna ser bruna ut på båda och inte grå som på lila.