Burma iFokus

Burma

Etikettrasstandard-och-färger
Läst 3437 ggr
scotixus
0

Lila eller choklad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser man skillnad mellan choklad och lila på små kattungar?

Jag har fått två ljusa kattungar i kullen, men är de olika färger? Hanen är lite mörkare än honan men inte mkt jämfört med henne som jag antar är lila , finns det något självklart som avgör om kattungen är choklad eller lila eller är det bara att vänta och se? Vad tror ni?

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

AllWeather-Katarina
0

Jag har för mig att ett tecken på choklad är att du kan se en brun rand kring öronkanten…Obestämd

scotixus
0

Tja, jag vet inte vad jag ska tro får väl avvakta å se vad jag gissar på att de är för färg ;) Okej, spanar in deras öron men känner mig inte säker ändå ;)

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

scotixus
0

Det här är honan, hanen är i ovanstående bild :)

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

Djungelkottens
0

Det som skulle kunna antyda att den ena är choklad och den andra lila är att det finns en viss skillnad i nyans i deras pälsfärg. Den ena verkar vara litet mörkare. Men det är inte ett helt säkert tecken. Den ena kan ju bli mörkare choklad/lila och den andra ljusare.

Ett annat tecken, när de är så här unga, kan vara om någon av ungarna har en kraftigare färg på nosspegeln. Alltså kraftigare röd/rosa men säker kan man inte heller vara när de är så här unga.

Snart kommer du att veta! Chokladerna mörknar ganska snabbt.

scotixus
0

Ja, jag väntar med spänning :) För i nuläget är det bara nyansen på färgen som är lite mörkare på hanen…

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

scotixus
0

Nu har de växt på sig och båda har mörkare öron, jag tycker det ser ut som om de bägge är choklad eller har jag fel??

Först ut är honan:

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

scotixus
0

Sedan hanen

Med Vänliga Hälsningar

Linda

www.scotixus.n.nu

Denna kommentar har tagits bort.
Djungelkottens
0

Jag tror som du, i alla fall av bilderna att döma, att båda verkar vara choklad. Öronkanterna ser bruna ut på båda och inte grå som på lila.