Tidig löp??
Hej.. min nästan 6 mån kattunge börjat löpa, eller???
Började för tre dagar sen då jag tyckte att hon verkade lite för hängig och bara sov. har inte ätit lika mycket som förut också och jag trodde att hon höll på att bli sjuk. tills i morse då hon började små jama och under dan så har det varit stora jamar??? kan det vara att hon har börjat löpa?
"Grattis"….jo, nog kan burmahonan löpa tidigt men det är tydligen väldigt olika. Min hona var också väldigt ung och skrek dygnet runt i 4-5 dagar vid varje löp! Öronproppar eller isolerat kattrum är att önska 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej.. jag har hört att man kan para en hona när hon är tio månader för att sen föda vid ett års ålder. men om en hona löper för intensivt och bara jamar och ålar sig innan det kan man då para henne vid 8 och 9 månader??
frågar det då min hona verkligen var tidig med att börja löpa, hon har dessutom försökt rymma hemifrån
flera gånger? hon bara jamar båda under dagen och natten, ålar sig på varenda gäst som kommer
.. har pratat med sverak, veterinären samt uppfödare och alla säger samma sak och det är att det inte finns regler för när en hona ska paras. utan det är ägarens sunda förnuft som gäller. har pratat med hankatts ägaren och han föreslog mellan 8 och 9 månader om det blir värre än så här, för att det kommer bli för stressigt för henne???
va tycker ni och har ni själva varit med om nåt sånt???
Fysiskt är säkert din hona redo att paras men många gånger så är det bättre att vänta så din hona kan mogna mentalt.
Jag har parat ett par unga honor och efter min egen efrarenhet så tycker jag att de bör vara minst 11-12 månader vid parning.
P-piller kan sättas in, ge 1/2 piller i veckan annars är det risk att din hona tappar mkt i vikt och kondition innan hon kan paras.
Jag skulle nog ge honan p-piller i ett par månader så att hon blir mer mogen mentalt innan hon paras första gången
En del burmor kan också bli högljudda och krävande/klängiga om de är ensamkatter, men det borde vara lätt att skilja från löp
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
det här med p-piller.. är det inte så att en hona kan påverkas negativt av dem och kommer i löp mycket senare än man väntat sig.. känner en som gav sin hona p-piller väldigt tidigt och det slutade med att han fick kastrera henne då han fick vänta 3 år och inget löp?? veterinären sa att det var lika bra at göra det då visa honer kan reagera på pillrerna med sterilitet?
Det måste vara väldigt ovanligt att en hona blir steril av p-piller.
Det står inte ens med i FASS som biverkning på Promon eller Perlutex så speciellt många rapporterade fall kan det inte finnas eller något som visat sig i studier
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej, nu är det så här att hon har börjat att markera med kissa på min säng
… hon löper för fullt, har svansen på sneden och vrålar som ett lejon?? jag sätter henne på piller helt enkelt.
ja det låter som en bra ide, men bryt inte löpet!! Avvakta tills hon har slutat löpa annars kan det bli komplikationer som hormonell livmoderinflammation.
P-piller är väl en alldeles utmärkt idé på en så ung katt, men som ovanstående skrev: Avvakta tills hon slutar att löpa innan du ger piller
har köpt hem piller och gett henne en tablett, tydligen ska det vara en tablett per vecka. äntligen… hoppas att det får henne att sluta markera hemma kissfläckar???
köp hem antingen urine off eller scent stop, annars kanske hon fortsätter att kissa fel eftersom det luktar även om människor inte känner det.